De strijd tussen rokers en niet-rokers

Ik kwam dit plaatje tegen op Facebook. Ik ben zelf een niet-roker en vroeg mij af wat jullie hiervan vinden.

Ik vind het onzin, iedereen moet gewoon lekker zitten waar ie wil. Sommige rokers zitten liever binnen, en niet alle niet-rokers wilden zo nodig de rookvrije cafe’s en restaurants. Gewoon niets van aantrekken zou ik zeggen.

Ach, dat is gewoon een zogenaamd ‘grappig’ plaatje, bedoeld om te provoceren en even lekker te zeiken. Zoals je er zoveel ziet op facebook en andere sociale media.

Ik als niet roker schud dan wijs mijn hoofd en ga dan lekker op het terras zitten.

hahahahaha

Het interesseert mij eigenlijk helemaal niet wie waar zit. Ik zit zelf heel vaak als niet-roker in het rokershok in de kroeg, omdat daar de tv hangt en het er altijd veel gezelliger is. Geen problemen mee.

Dit.

Maar laat iedereen wel rekening houden met elkaar. Als je op een station op een bankje gaat zitten en er is geen rookvrije plek, hoeft er niemand tegen die roker te zeggen dat ie ergens anders moet gaan staan.

Laat elkaar gewoon lekker met rust :’) Ik vind het vreselijk irritant als ik aan het roken ben op straat en mensen gaan zeiken dat het slecht voor me is oid. Of zeggen dat ik aan de kant moet.

Dit.

Ik kan heel slecht tegen rook. Zeker wanneer er iemand naast mij staat te roken. Wordt daar serieus misselijk van. Maarja ik ga dan zelf wel ergens anders zitten of staan

ugh ja bij zo’n mensen wil ik echt een rookwalm in hun gezicht blazen

oh kvind het wel een grappig plaatje maar ik denk dat het niet erg serieus bedoeld is, of dat hoop ik in ieder geval toch :’) iedereen mag zitten waar hij wilt, en als mensen zich zo ergeren aan de rook zoeken ze maar een andere plaats op, mij zal het een worst wezen

Ja same here. Ik kan een ander moeilijk verbieden om te roken toch. Dan verplaats ik zelf wel, amar weet je soms krijg je dáár zelfs commentaar op terwijl ik dan niets tegen die mensen zijn. Dan moeten ze ook niet zeuren dat ik opsta om niet in hun rook te zitten.

Ik zou er nooit wat van zeggen(tegen vreemden) dat ik last heb van hun rook maar soms denk ik wel als ik op een druk terras zit dat ze best wel even aan de rest van het terras mogen denken. Verder rook waar je wilt(in niet drukke gelegenheden) idk maar ga niet klagen als ik er duidelijk last van heb door ergens ander te gaan staan en dan zeggen dat ik me niet moet aanstellen.

Ik vind dit zo triest. Van mij mag je alles doen wat je wil, als je anderen maar niet tot last bent. Als je rookt waar mensen die dit vervelend vinden bij zijn dan ben je ze tot last. Je schaadt andermans gezondheid.

Het hele station is een rookvrije plek, afgezien van de rookpalen die er staan.

Helaas snapt niemand dit

Ik vind het best wel vreemd, ik liep gisteren nog langs een terras waar een vrouw liep te klagen over een roker. Terwijl de rook niet eens haar kant op kwam…

Ik geef er echt niks om :’) Al vind ik het in het café waar ik kom wel fijn dat er een speciale rookserre is. Zo kan ik ook rustig zitten in het café zonder bang te zijn dat ik daarna een hyperventilatie aanval krijg :’)

maar soms zit ik ook in de rookserre omdat er mensen zitten die ik ken etc.

en ach, dat mijn kleren en mijn haar dan stinken, neem ik op de koop toe, ik bedoel, als ik net mijn haar heb gewassen en ik ga uit en het stinkt de dag erna naar rook, dan hoor je daar mij niet over bitchen, want dan had ik maar niet in de serre moeten gaan zitten.

Van mij mag iedereen zitten waar hij wilt. Maar op een terras ga ik me niet inhouden voor andere mensen. Heel de binnenruimte is speciaal zo dat er niet gerookt wordt, dus als je er zo hard last van hebt als niet-roker, kan je best binnen gaan zitten. Het terras is de enige plek waar je als roker nog mag zitten, dus no way dat ik me daar ook ga laten wegjagen.

Als ik ergens sta te wachten (op de bus ofzo) en er komt een vrouw met een buggy langs me staan, ga ik altijd aan de kant. Dat kind kiest er niet voor om langs me te komen staan. Maar als dat gewoon een volwassen persoon is ga ik me niet aanpassen.

Maar veel rokers snappen ook niet dat sommigen er echt last van kunnen hebben. Die denken dan maar dat je je aanstelt terwijl ik nadat ik in de rook heb gezeten last heb van misselijkheid, hoofdpijn en mijn ogen

Dan kan je gewoon vragen of ze hun rook een andere kant uit willen blazen, dat vinden ze vast niet erg…