Oké, mijn verhaal gaat over Marijke. Marijke is een meisje van 19 jaar, die zeer populair is op haar school. Al een paar dagen wordt ze lastiggevallen door iemand die haar steeds opbelt zonder reden. Samen met haar beste vriendin, Sara, probeert ze te achterhalen wie haar mysterieuze stalker kan zijn. Is dit gewoon iemand die een grap probeert uit te halen of zit er meer achter?
Marijke was ten einde raad. Al dagen werd ze lastiggevallen door een man die haar constant belde. Misschien was het Laurens, dacht ze. Dat zou het kunnen zijn. Laurens was al verliefd op haar sinds ze het eerste jaar samen in de klas zaten, en dat was ondertussen al vier jaar geleden. Waarom had ze daar niet eerder aan gedacht? Meteen liep ze naar Sara, Sara was haar beste vriendin al sinds de kleuterklas.
''Sara, ‘’ riep ze ‘‘Sara, ik heb het! Laurens is het, mijn stalker!’’
‘‘Ach, hou op,’’ zei Sara[i] ‘’ Oké, Laurens is al jaren verliefd op je, maar je weet goed genoeg dat hij niet tot zoiets in staat is.’’
[/i]Meteen daarna kreeg ze weer telefoon. Aan de andere kant van de lijn hoorde ze enkel gehijg.
‘‘Stop ermee,’’ riep Marijke.
‘‘Hmm, wat heb je een mooi jurkje aan, is dat het jurkje dat je gisteren kocht met Sara?’’ antwoordde hij.
Marijke duwde meteen haar gsm af en keek de speelplaats rond. Ze zag niet meteen iemand die het zou kunnen zijn. Marijke en Sara mochten dan wel populair zijn, dit ging gewoon te ver.
Oké, ik probeer er iets van te maken, maar dit is de eerste keer dat ik schrijf.
Opbouwende kritiek kan ik gerust verdragen, maar wees nog wat lief voor me