de split

ik heb een weddenschap met iemand dat ik binnen 1maand de split moet kunnen, iemand tips? ik heb al op google gekeken maar daar staan onbegrijpelijke dingen. mensen met ervaring? help me :’]

Als je je benen niet wilt verprutsen, moet je de weddenshap maar verliezen. Het is superslecht om in een keer alles te rekken, daar heb je echt veel meer tijd voor nodig dan een maand.

Hahahha (’: Ik zou je niet kunnen helpen, up voor jou!

oefenen
oefenen
oefenen
oefenen

benen rekken &nzo.
gewoon je flexibiliteit verhogen bij je binnenbeenspieren enzo!
als je even verder zoekt op youtube, is het best begrijpelijk hoor! :wink:
iig dagelijks een aantal keer oefenen!
& geen warming up vergeten, anders hb j grote kans dat het fout gaat

succes met je weddenschap!

inderdaad,
elke avond eerst even 5 min warming up doen; echt belangrijk!
en daarna gewoon elke avond een cm verder ofzo.

nu al beginnen met oefenen.

Gewoon je been strekken, strekken strekken, op verschillende manieren. als je wii fit hebt kan je daar misschien ook dingen vinden om te strekken.

Check youtube: how to do the splits

Ik wil dat ook kunnen!
Al 2 keer heb ik het opgegeven dan boeit het me niks meer.
Nou wil ik weer wel…

haha, echt bedankt voor de tips :grinning:

naja, ik heb nog 29dagen de tijd, maar stiekem hoop ik dat het me lukt want kvind het echt cool :blush:

succes xp
ik vind de spagaat trouwens veel makkelijker dan de split, kan je die niet doen? ;p

de spagaat is voor de meeste makkelijker dan de split en 1 been is altijd leniger dan de ander. je moet gewoon elke dag (10 minuten) rekoefeningen doen (na een warming up) en vooral niet rekken tot de pijn! tips: bij sommige oefeningen is het beter om je rug recht te houden. bijv. als je met gestrekte benen in een soort V zit (met je benen wijd) en dan met een rechte rug proberen met je buik de grond aan te raken. dat ziet er ook het mooist uit…

ik hoop dat je er wat aan hebt!
en succes xD

oja: tegen de muur aan gaan zitten met je benen wijd, en dan jezelf steeds wat verder tegen de muur duwen helpt ook goed!

(ik dans al wat jaren en bij mij heeft het gewerkt()

ik kan alleen spagaat (eigenlijk nog een paar cm. maar daar heb ik geen zin meer in xD)

ik wil split ook kunnen :slightly_smiling_face:
ik ga meeoefenen :stuck_out_tongue:

je naam is geweldig

@ augurkenlul

je hebt gelijk. het is niet goed een deadline te hebben voor de split. kan maanden duren…