De sparkle is weg..

Heey meiden :slightly_smiling_face:

Ik heb even jullie mening en advies nodig. Komt ie:

Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer anderhalf jaar bij elkaar en ik hou nog heel veel van hem. Het enige probleem is dat ik het idee heb dat de sparkle voor mij een beetje weg is, het onderbuikgevoel, het verliefdheidsgevoel. Nu weet ik wel dat dat na een tijdje wat wegebt maar dit zorgt er bij mij voor dat ik minder geinteresseerd raak in hem. Ik merk aan hem dat hij nog steeds helemaal in dat gevoel zit want hij is superlief voor mij complimenteert me heel vaak en zorgt voor leuke romantische verassingen. Toen ik nog dat gevoel had kreeg ik bij elk compliment een enorm warm gevoel, vlindertjes en moest ik smilen. Als hij me nu complimenteert dan vind ik dat wel lief en komt er wel een glimlach maar niet meer zo dat gevoel van toen.

We hebben ook amper seks meer, maar dit ligt voornamelijk aan mij aangezien hij duidelijk laat merken wanneer hij het wil, en ik dit gek genoeg irritant vind (aangezien ik voorheen een libido van hier tot tokyo had bij hem). Ik heb tot nu toe altijd pijn gehad bij seks, elke keer voelt het alsof ik weer ontmaagd wordt, stekende pijnen enzovoorts. En misschien ligt het hier wel aan dat die sparkle er niet meer is voor mij, en ik weet het, ik moet naar de dokter (ook al vind ik dat best vet eng), maar ik ben bang dat stel het gaat goed met seks en we hebben het regelmatiger, ik dat gevoel misschien niet terug krijg. overigens ben ik er ook bang voor dat ik altijd pijn zal hebben en er geen medicijn tegen is maar dat kan ik nu niet beoordelen.

Soms voelt het wel eens alsof ik bored ben in onze relatie, die spontaniteit en het enthousiasme is er een beetje vanaf. het zorgt er zelfs voor dat ik heel soms fantasieën heb over hoe het met iemand anders zou zijn, spontaner en die sparkle. Terwijl mijn lieve vriend er alles aan doet me blij te maken.
ik schaam me ontzettend hiervoor en krijg bijna het idee dat mijn vriend beter verdiend omdat ik dit gevoel heb de laatste tijd.

kortom, hebben jullie adviezen en tips over hoe ik evt. weer wat van die sparkle terug kan brengen, hebben jullie ook ervaringen hiermee?
sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt :flushed:

Misschien erover praten met een vriendin, je moeder, je vriend of desnoods de dokter inderdaad.

ik heb ook zulke momenten. mijn vriend is ook heel veel van het complimentjes etc. wat je zei. maar juist dat wordt dan op een duur ‘normaal’.

je moet jezelf dingen afvragen: zie je een toekomst met hem? wil je kindjes en trouwen met hem?

maar ga gewoon af en toe leuke dingen doen, uit eten, ergens heen, dierentuin ofzo. van die kleine uitjes.

ik denk dat bij jou momenteel je ‘angsten’ overheersen… Als ik jou was zou ik er ook met iemand over praten. Dit kan echt enorm opluchten. Momenteel heb ik het ook niet makkelijk met mijn vriend, maar doordat ik mijn hart kan luchten zowel thuis als bij mijn schoonzus, kan ik er wel mee omgaan en maakt het mijn hart net wat minder zwaar. Het is ook logisch dat je zin in seks weg gaat als het pijn doet. In het begin had ik ook best vaak zin, maar sinds het zeer ging doen is de zin bij mij ook een heel eind weg… Niet zo’n zorgen maken en probeer er over te praten, dat zal je helpen! En ga je vooral niet focussen op dat je ‘niets’ voelt, want dan gaat het juist weg :wink:

Praat er over met iemand die je vertrouwd.

dankjulliewel voor de adviezen :slightly_smiling_face: ik zal inderdaad proberen erover te praten met iemand!

Ik herken eigenlijk alles wat je zegt wel (letterlijk alles, bijna eng haha) en heb zelf al 3 jaar een vriend. Ik zou je er niet teveel druk om maken! Gewoon kijken wat de dokter zegt en het proberen. Je ziet wel hoe het loopt. Bij mij is er na elk moment van twijfel weer een hele periode gekomen dat de relatie gewoon heel fijn was.

Als dat het op een gegeven moment gewoon echt niet meer is en je hebt er alles aan gedaan, kun je je altijd nog bedenken. Daar is het nooit te laat voor, en daarom hoef je je nu ook niet druk te maken dat je niet genoeg voelt. Ik lees namelijk wel vaker dat meiden in deze situatie zitten en denk dat het vrij normaal is. Zolang het nog goed en fijn is tussen jullie, is er geen reden om te denken dat jullie niet bij elkaar horen :slightly_smiling_face:

Ik herken dit meteen! Dat geen interesse meer hebben en geen seks meer. Terwijl hij altijd hartstikke lief voor mij was! Ik was ook niet meer te genieten omdat ik voortaan altijd onzettend chagerijnig was gewoon puur omdat ik geen idee had wat er nou eigenlijk aan de hand was. Dit is een tijdje zo door gegaan en uiteindelijk begon ik te merken dat hij ook een beetje afstand nam en stiller werdt. Uiteindelijk zijn we een gesprek begonnen en zijn we eruit gekomen dat alles gewoon meer vriendschappelijk was geworden. Alsof we elkaars beste vrienden waren maar dan zonder de aantrekkingskracht. We waren allebei zo opgelucht!

Ik weet natuurlijk niet of dit in jouw situatie ook zo is, maar dit is mijn ervaring hiermee, succes!

Waarschijnlijk zit je nu in de fase dat ‘verliefd zijn’ over gaat in ‘houden van’. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Praat er, als je er last van blijft houden, inderdaad over met iemand die dicht bij je staat. Als het nog wel fijn is tussen jullie, komt dit waarschijnlijk wel weer op zijn pootjes terecht. Succes!

Dat is idd een rotgevoel. :frowning_face:

Je kan het ook niet afdwingen, want dat werkt alleen maar tegen. Probeer niet te veel vast te houden aan: oh jee wat als het niet meer komt! Laat het even los, want je legt er zo heel druk op en maak je het voor jezelf alleen moeilijker.

Als je echt zeker bent dat je het niet meer ziet zitten, wees eerlijk. Hij zal hartgebroken zijn en zal je haten, maar jij hebt jezelf niet te verwijten. Stel je voor dat je het niet doet en dan maar elke keer sex ‘moet’ hebben. Dan heb je echt pijn. Sommige meisjes hebben dat, probeer wat meer te ontspannen. Dit kan je ook met hem bespreken, kijk samen naar een manier. Misschien heb je meer ontspanning nodig van te voren, kan hij je bij helpen. :slightly_smiling_face: :wink:

Mijn eerste gedachte: ‘Dit had ik zelf geschreven kunnen hebben’.

Mijn ex-vriend gaf me vaak lieve complimentjes, een knuffel, etc. Dit gaf mij altijd een fijn en bijzonder gevoel. Dit gevoel verdween echter. Ook het verlangen naar seks. Op den duur waren er alleen nog de goede gesprekken. Uiteindelijk heb ik eraan toegegeven: Hij is niet dé ware voor mij.

Ik heb hier geen ervaring mee en het enige wat echt helpt is praten met iemand die je vertrouwd! Heel veel sterkte en ik hoop dat het een kort tijdig dipje is en dat je weer happy kan worden met je vriend :sob::muscle:

Hallo,
Ik denk dat dit voor heel wat meiden herkenbaar is. Ook voor mij. Ik heb nu al bijna 3 jaar een relatie met een hele lieve jongen. En ik weet dat we bij mekaar horen. Ik zie hem doodgraag!
We zagen elkaar bijna iedere dag en in het begin was dat allemaal heel leuk, de kriebels van het verliefd zijn, alles is nieuw, weet je wel. Maar naar verloop van tijd merkte ik ook dat ik me soms ergerde aan hem, mijn hoofd stond ook niet meer naar seks, kortom, net zoals je beschrijft. Eerst was ik bang dat we misschien toch niet bij elkaar hoorden en iedere keer als we samen waren, was ik zo gefocust op die negatieve gedachten dat hij ook wel merkte dat er iets scheelde. De sleur zat gewoon in onze relatie. En dat is wel hetgeen wat je moet proberen te vermijden!
Een relatie mag best veranderen van ‘verliefd zijn’ naar ‘houden van’, maar dat betekent niet dat het moet lijken alsof je al 30 jaar getrouwd bent. Mijn advies, en wat echt hielp in mijn relatie, is mekaar wat minder zien. Dan kan je weer verlangen naar mekaars aandacht en als je zo een paar dagen niet teveel contact hebt, zal je hem missen en zal je weer beseffen wat er zo aantrekkelijk aan hem was. Ook moet je proberen van wat minder uit de routine te komen en speciale dingen samen doen, zoals samen eens koken, eens naar de wellness gaan let zijn tweetjes, een weekendje weg. Zo zal je het gevoel hebben dat alles nieuw is, zoals in het begin van je relatie en de verliefdheid zal wel weer opduiken!
Wat betreft de seks, misschien heb je pijn omdat je (onbewust) teveel denkt aan het niet willen en aan de vorige keer dat je seks had. Je zal vanzelf heel wat gestrest zijn en dat is nefast voor het genot. Probeer om er een hele ervaring van te maken, wat romantiek, een goed voorspel… Je moet helemaal op je gemak zijn om te kunnen genieten.
Praat zeker ook met je vriend hierover! Hij is immers de persoon waarom het draait, hij kan wel eens de oplossing in handen hebben’
Als je te hard twijfelt over je relatie, moet je misschien overwegen van er een punt achter te zetten. Het klinkt niet leuk, maar misschien valt er voor jou niets meer te redden. Je eigen geluk gaat nog altijd voor op ieder ander!
Succes!
(Sorry voor de zeer lange tekst, hopelijk heb je er wat aan)

-

-

Ik ben het wel eens met Iloon zegt, juist telkens zoeken naar die kriebels etc. maken dat je negatief blijft denken. Tuurlijk moet je geen relatie aanhouden waarin je je niet meer gelukkig voelt. Toch zou ik, als je van je vriend houdt, er eerst alles aan proberen te doen om die sparkle af en toe weer terug te laten komen. Want dat is het inderdaad, dat echte verliefde gevoel van het aan begin zal niet blijven, maar af en toe die momenten van ‘wauw, wat houd ik eigenlijk van je’, die zijn het mooiste, af en toe weer die kriebels en verder gewoon altijd een maatje die er voor je is, waarbij je volledig jezelf kan zijn. Dat vind ik iig. Ga idd eens wat specialere dingen doen samen, spreek elkaar wat minder etc. (ook zeker minder via sms etc.)
Ik denk ook zeker dat die pijn je belemmert bij het genieten, ook niet zo raar natuurlijk. Ik zou het er zeker eens met een goede vriendin of anders toch de dokter over hebben. Wel erg spannend natuurlijk, maar voor de dokter zelf heel normaal. Heb je al wel dingen geprobeerd als veel glijmiddel, andere standjes etc.?

Goh, ik zou kunnen zeggen dat je het maar moet uitmaken als je je niet meer verliefd voelt, maar dan zou ik totaal negeren hoe liefde werkt. Dat dat verliefde gevoel weg is, is normaal en je bent vast gewoon verward door het gevoel dat je nu hebt. Ik kan je verzekeren dat je dit gevoel bij èlke jongen, in èlke relatie zal krijgen en dat het sneu zou zijn om daarom een jongen waarvan je houdt te dumpen.
De afwezigheid van seks kan er idd veel mee te maken hebben. Ik voel ook minder connectie en intimiteit met m’n vriend, als we geen tijd hebben voor elkaar of voor seks…Ik zeg niet dat je terug die vlinders gaat krijgen als dat probleem opgelost is, maar weet dat wat je nu voelt volstrekt normaal is.

Meer kan ik hier niet aan toevoegen. Succes ermee

sorry meiden voor mijn late antwoord, ik had het erg druk met tentamens :blush: super bedankt allemaal voor jullie goeie lieve adviezen! jullie hebben ook helemaal gelijk en ben blij dat ik niet de enige ben die dit mee maakt, ik ga zeker jullie advies uitproberen, en mezelf gewoon over de angst heen zetten en naar de dokter!
thankyou all :slightly_smiling_face: