De sociale kant van school

Heey bitches💕

Er zijn twee delen waar een schoolleven uit bestaat; het educatiedeel en het sociale deel. Als er iets is waar ik slecht in ben is het dat tweede. Ik merk dat ik niet veel vrienden heb en dat dat waarschijnlijk komt doordat ik niet veel met mensen praat. Verder kan ik niet tegen de dramaqueens op school. De mensen die kleine dingen 10X erger laten lijken dan dat het is.:triumph:. Anyway iemand die dit herkent of tips heeft??

XXX unknown

Het sociale gedeelte komt helaas niet aanwaaien. Over het algemeen komen mensen niet zomaar naar jou toe, maar moet je daar zelf in investeren. Open staan voor mensen, praatjes aanknopen en de guts hebben om jezelf daarin te laten zien. Daarbij ook vooral niet te onzeker zijn. Het is moeilijk en er zijn zeker wat drempels waar je waarschijnlijk overheen moet gaan, maar als het goed is, heb je dan wel wat!

Mijn motto: fake it till you make it.

Introvert zijn is geen slechte eigenschap, maar als je wat socialer wilt worden is het handig als je wat uit je comfort zone stapt. Ook al ben je niet die outgoing social butterfly, wanneer je een beetje doet alsof, zullen mensen ook sneller op jou afstappen.

*Uit je comfort zone stappen is opzich een goed iets, maar ga er niet te ver uit, je wilt niet in de paniek zone raken.

Ik ben ook totaal geen sociaal persoon, ben ook introvert. En net zoals jij heb ik een bloedhekel aan drama, en al de shade bij de wat populairdere/vrienden-met-iedereen mensen.
Maar ik heb gewoon mijn vriendengroepje van 5 en dan nog 3 mensen die ik ook als vrienden beschouw maar waar ik niet echt bij ben tijdens speeltijden, tenzij mijn vriendengroepje er niet is.

Verder praat ik echt bijna nooit met andere mensen, oké, wel zo een paar woorden maar verder niets. Als je niet zo sociaal bent is het altijd het handigst als je een groepje personen zoekt die je leuke lijken/beetje hetzelfde als jou en probeert om daar vrienden mee te worden, dan heb je meteen een groepje vrienden. Spreek 1 persoon van dat groepje aan, en loop een beetje mee met die persoon naar een volgend lokaal ofzo, laat het dan rusten en de volgenden dag/2 dagen nadien doe je dat nog eens, en zo kan je stil “vrienden” worden als er een klik is, en zal die persoon je waarschijnlijk in het groepje introduceren. Je HOEFT NIET perse vrienden met iedereen te worden, doe gewoon aardig tegen de rest van je klasgenoten, en zoek jezelf een leuk groepje, populariteit is niet alles, en kwaliteit gaat boven kwantiteit! :slightly_smiling_face:

Vergeet ook niet dat school niet alles is! Ik maakte mij lange tijd megaveel zorgen omdat ik buiten het klaslokaal wel leuk kon doen en binnen het klaslokaal ineens dichtklapte. Ook werd ik een beetje als een losertje gezien omdat ik ook nog is best slechte cijfers haalde( omdat ik me zo focuste om vrienden maken). Duss om een lang verhaal kort te maken. Focus je niet teveel op het maken van vrienden en het dingen moeten zeggen. Dan komt het vanzelf. En over die dramaqueens. Een zo’n dramaqueen liep net via whattsapp tegen me te tieren en mij uit te schelden enz zonder reden. Eerst had ik een lang verhaal getypt waarin ik haar is flink de waarheid vertelde. Maar toen dacht ik wat heeft dit voor zin? In die paar minuten dat ik dat berichtje had getypt had ik zoveel betere dingen kunnen doen! Dus heb ik der maar geblokt :upside_down_face:

Oke ik was lekker op dreef met dit berichtje XD Ik hoop dat je er iets aan hebt.