De sleur

Ik heb inmiddels al 2 jaar een relatie met mijn vriend en ik merk dat onze relatie een beetje in een sleur raakt. We zien elkaar doordeweeks iedere avond behalve 1. Wat we dan gaan doen is altijd alleen maar een beetje voor de tv hangen. Zaterdags moeten we beide sporten, dus dan zien we elkaar s’avonds weer en de hele zondag. Eigenlijk doen we bijna nooit iets bijzonders behalve af en toe uitgaan moet vrienden. Ook de seks hoeft voor mij vaak niet meer omdat ik er gewoon geen zin in heb.
Nu hou ik super veel men hem en hij ook van mij maar ik merk dat dit ons een beetje op begin te breken. Hierdoor heb ik ook niet meer zoiets van yes, … komt vandaag.
Iemand tips om dit te doorbreken?

poosje afstand nemen? of juist samen veel leuke dingen doen met vrienden erbij!

Spontaan leuke dingen gaan doen! anders blijft het zo saai…

Zoals? Mijn vriend zit trouwens een beetje in geldproblemen dus echt dure dingen kunnen we niet doen. Op zondag gaan we wel eens taart bakken ofzo. Maar doordeweeks zien we elkaar pas vanaf 9 uur ofzo dus dan kunnen we niet veel speciaals meer doen.

Ik ben al langer dan 3 jaar samen en woon samen en bij ons is er geen sprake van een sleur, dus ik vind dat soms best moeilijk om te begrijpen, maar misschien dat het voor jullie helpt om elkaar wat minder te zien en misschien als jullie dan samen zijn samen een stukje te wandelen of fietsen, dat kost niks.

Misschien moet je elkaar wat minder zien en je vriendje en vriendinnen afwisselen? Zo doe je meer verschillende dingen en doe je niet iedere avond hetzelfde.

Zijn vrienden zijn ook mijn vrienden. Dus als we wat met vrienden gaan doen zijn we sowieso samen.

Ik denk sowieso elkaar minder vaak zien. En als jullie elkaar dan zien, echt niet teveel voor de tv gaan hangen! Ubersaai. Ga inderdaad - zoals al is voorgesteld - een stukje wandelen of fietsen… zo raak je weer met elkaar aan de praat!

Dingen die niet veel geld kosten voor een date…
Poolen
Geocachen
Bowlen - mits jullie het met wat vrienden erbij doen
Picknicken
Samen koken
Samen in bad/jacuzzi als je dit hebt

Probeer ook een keer een leuk romantisch gebaar naar elkaar te doen! Een lief kaartje sturen of zoiets.

Over de seks, als je echt geen zin hebt moet je het NOOIT doen, maar voor mij geldt soms ook wel dat ik zin moet maken. Als ik het een week erg druk heb met werk, ook nog eens een paar wassen moet draaien en bijna niet weet waar ik nog een gaatje kan vinden om te stofzuigen, spreek ik soms s ochtends met mezelf af dat we 's avonds seks gaan hebben. (Mijn vriend heeft toch altijd zin haha). Op het begin moet ik er dan een beetje inkomen maar uiteindelijk is het juist heel leuk :slightly_smiling_face:

Maar hij kan toch ook zonder jou met die vrienden afspreken?

Elkaar iets minder zien en op de dagen dat je elkaar dan wel ziet, leuke dingen doen zoals hierboven al is voorgesteld.

Hoi!

Ik ken het helemaal. Ik ben inmiddels ook 2 jaar samen met mijn vriend en daarvan wonen we nu ook bijna 1 jaar samen. Hier merk ik ook dat de sleur er steeds meer in gaat sluipen. We hebben het allebei druk met werk etc maar af en toe wil ik toch wel even wat leuks doen. Hij zit vaak achter de pc spelletjes te doen als ik thuis kom en dan kruip ik maar op de bank met een boek ofzo. Of het is inderdaad op de bank tv of filmpje kijken. Maar echt op stap doen we niet veel… Ik ken het dus helemaal, wordt een beetje saai…

Wat ik dan ook nog heb…is een hele leuke collega op werk, waar ik de laatste tijd goed mee overweg kan. Hij heeft al door laten schemeren dat hij mij erg leuk vindt en ik vind hem ook zeker een leuke jongen. Hij weet dat ik een vriend heb en respecteert dat ook. Ik heb ook echt een hekel aan vreemdgaan dus zal dat ook nooit doen. Maar dit maakt de situatie wel lastig. Thuis is het een beetje saai aan het worden en met die collega is het supergezellig op werk.

Ik vind het zonde om mijn relatie zomaar op te geven en heb ook al meerdere keren geprobeerd met mijn vriend te praten. Laten weten wat ik vind en voel enzo maar hij gaat er niet echt op in. Heb het idee dat hij het allemaal wel best vind zo… What to do!!! :flushed:

Weg

wat bij mij hielp was elkaar wat minder zien en meer dingetjes samen ondernemen (bijv. een stukje wandelen of fietsen is leuk en kost ook niks!)