De serieuze vragen

Geloven jullie in eeuwige liefde?

Hola, heb een vraag. Skip m maar als je even geen zin hebt in die missellijkmakende vragen over liefde, doe ik zelf meestal ook. Maar dit keer snijd ik het onderwerp aan.

Ik heb er altijd wel in geloofd dat twee personen verliefd op elkaar kunnen worden, uiteindelijk misschien wel trouwen en die liefde niet meer weg gaat. Ik geloof eigenlijk dat er echt twee personen voor elkaar bestemd zijn, en je met die persoon zult trouwen uit liefde. Dat is het lot gewoon, in mijn ogen, zolang zij het zelf ook geloven.
Nu zijn mijn ouders nog bij elkaar. Maar ik heb de laatste tijd zoveel huwelijken uiteen zien vallen, van personen waarvan ze wel een match made in heaven leken. Ik zelf ben ook al mn hele leven loner.n
Maar geloven jullie dat als je de liefde eenmaal vindt, je die ook eeuwig zult kunnen hebben?

Ik geloof best dat het kan. Ik geloof ook dat het niet kan. Mensen veranderen soms, daar is niks mis mee.

Ik geloof ook zeker wel dat dat kan, maar ik denk wel dat het te maken heeft met toewijding van mensen. Sommige mensen kunnen eeuwige liefde hebben, omdat ze écht dé match zijn, andere mensen nemen genoegen met wat ze hebben, maar halen daar ook eeuwige liefde uit.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet geloof in dat bepaalde mensen écht voor elkaar voort bestemd zijn (al heb je uitzonderingen), maar ook omdat we op zo’n grote wereld leven, dus dat je met meerdere mensen gelukkig zou kunnen zijn, denk ik. Maar het afhankelijk is van je wilskracht en hoeveel je vraagt van een ander en een relatie met hoeveel mensen je gelukkig zou kunnen zijn.

Beetje omslachtig verhaal, maar ik geloof niet zo zeer in dat twee mensen echt voor elkaar gemaakt zijn. Maar ik geloof wel in eeuwige liefde, ook omdat dat voor iedereen zelf te interpreteren is.

Ik geloof in eeuwige liefde, maar je moet er dan ook eeuwig samen voor blijven vechten.

Ik geloof ook in eeuwige liefde. Maar ik denk ook dat mensen kunnen veranderen en uit elkaar kunnen groeien, zeker als je elkaar ontmoet in andere levensfases. Maar hoe dan ook, als je een relatie wil laten werken moet je er ook voor vechten. Ik denk wel dat liefde verandert. Dus hoe en waarom je van iemand houdt, puur omdat de relatie zich ontwikkeld.

Ja, ik geloof daar in.

Ik geloof er best in ja. Je moet dan wel echt geluk hebben als je je ware liefde vindt in dese wereld met meer dan 7 miljard mensen.

Ik vind ‘de ware’ (of eeuwige liefde) een veel te vaag begrip.
Elke liefde is waar. Je hebt niet ‘nep-lief’. Ik heb meerdere vriendjes gehad en hoewel de liefde die ik voor ze voelde in het niet valt nu ik ouder ben en bij mijn huidige partner ben, betekent het niet dat het op dat moment niet waar was. Daarnaast kun je zolang je leeft niet spreken over eeuwig.
Ik denk daarom ook niet dat er maar één persoon op deze wereld rondloopt die toevallig de ware gaat zijn van wie je voor eeuwig gaat houden. Ik houd heel erg van mijn vriend en we zijn erg serieus samen, maar als ik hem niet had, weet ik zeker dat ik ook gelukkig zou kunnen zijn met iemand anders. Liefde is geen statisch iets wat maar naar één iemand kan en verder niets. Liefde is zo dynamisch en breed en allesomvattend.