De schoonouders

Hey

Ik heb sinds 3 maanden een vriend. Nu heeft hij me uitgenodigd om bij hem te komen eten op zijn verjaardag. Dit is de eerste keer dat ik zijn ouders zal ontmoeten en ik heb er op zich wel zin in.
Ik vraag me enkel af of ik iets moet meenemen voor zijn ouders en wat dan?
Het is immers voor zijn verjaardag dat ik daarheen ga, maar langs de andere kant kom ik wel bij zijn ouders thuis en daar eten…
Ook voor mijn vriend zelf heb ik geen cadeau, maar dat weet hij en vindt hij ook niet erg. Het is voor ons beiden examens momenteel en we gaan daarna iets leuk doen voor zijn verjaardag. Maar als ik iets meeneem, is het dan niet vreemd dat ik niets mee heb voor mijn vriend, aangezien hij de jarige is…

ik zelf zou dat niet doen

Tuurlijk is het dan leuk om iets mee te nemen. Iets kleins, geen groot cadeau. Je vriend is jarig!

Ik zou zelf niks meenemen voor je schoonouders. Gewoon jezelf zijn, er een gezellige avond van maken en ze bedanken dat je mee mag eten. :slightly_smiling_face:

Maar voor mijn vriend dan? of voor zijn ouders?

Ik zou een doosje bonbons ofzo meenemen. Doet mijn vriend ook weleens als hij bij mij komt en ik doe dat zelf ook weleens als ik ergens op bezoek ga.

Zelf zou ik niet iets meenemen, maar het zal natuurlijk altijd gewaardeerd worden als je iets kleins meeneemt (doosje chocolade, zoiets). Maar als je daar heen gaat en na de tijd bedankt voor het eten, zullen ze dat ook echt wel waarderen hoor.

Ik zou iets kleins meenemen (een flesje wijn is altijd fijn) & ze zeker erg bedanken voor het eten en zo. Ik denk dat ze het feit dat je jezelf blijft meer zullen waarderen dan erg grote en dure cadeaus.