De rol van de schrijver in de maatschappij -debat-

Hallo meiden,

Voor school moet ik een mondeling debat houden over “de rol van de schrijver in de maatschappij.” Nou is het niet echt een onderwerp waarover ik veel weet. Omdat alle andere onderwerpen al bezet zijn zal ik deze moeten kiezen. Hierbij moet ik dus een stelling bedenken met voor en tegen argumenten. Alleen het probleem is, na wat brainstormen, vind ik niet echt een goede stelling waarbij ik voor én tegen argumenten kan bedenken. Hebben jullie dus misschien wat ideeën? En, vinden jullie het goed dat bepaalde schrijvers je proberen te beïnvloeden dmv boeken, muziek of kunst?

Liefs.

Iemand?

Je zou een stelling kunnen doen dat de maatschappelijke rol van de schrijver de laatste jaren is veranderd, of zo…

Vroeger waren er bijv. alleen maar boeken en kranten en radio, nu heb je tv en internet waar veel mensen hun mening op baseren of door laten beinvloeden. Schrijvers hadden toen in die zin misschien wel een belangrijkere rol dan nu. Of dat zo is kun je over discussieren.

“Door de filmindustrie zijn boeken overbodig geworden”

Ja daar kan ik wel wat mee ja! (:

Verder nog iemand ideeën?

Upje, iemand nog ideeën voor een goede stelling?

De lezer is de nieuwe schrijver van de samenleving. (beetje cryptisch)

Gaat over internet social media, dat iedereen nu kan ‘schrijven’, op twitter, facebook, blogs etc. en dat je niet alleen maar dingen leest die een professionele schrijver schijft. ZO kan je nog verde denken:

‘Internet en socialmedia maken de rol van de schrijver overbodig’

succes :beer:

^ Heee die is echt super goed! Ga ik zeker gebruiken! Thanks.