De prikpil!

Hoihoi meiden,

Ik had een vraagje.
Ik heb nou al een tijdje een relatie en heb hele tijd seks gehad met condoom. Maar nu we een vaste relatie hebben wou ik daar wat aan gaan doen dus vroeg mijn beste vriendin hoe het zit met de prikpil (zij gebruikt het al een tijdje) en ze had niks negatiefs over te zeggen en ze zij dat ze er heel erg blij mee was! Nou heb ik afpsraak bij de huisarts en laat ik een prikpil zetten ( ik wou niet aan de pil omdat ik dat heel snel vergeet). Nou was mijn vraagje zitten jullie ook aan de prikpil? Zijn er negatieve dingen gebeurd? (bijwerkingen etc.) en ik had gelezen dat het 1 dag na je ongesteldheid moest. Maar mijn huisarts zei dat dat niet nodig was. Ik was 2 weken geleden voor het laatst ongesteld. Kan ik na de prikpil gelijk ‘onveilig’ seks hebben of moet ik een bepaalde tijd wachten?

alvast bedankt! :flushed: :cold_sweat:

In het begin van toen ik de prikpil had had ik vaak last van veel en onregelmatige bloedingen, maar dat is nu weg. De werking begint wel meteen zodra het in wordt gespoten, dus niet zoals met de pil dat het vier werken duurt.

Lees veel negatieve bijwerkingen over de prikpil. http://www.anticonceptie.nl/prikpil

Belangrijkste voordelen van DEPO-PROVERA en SAYANA
Betrouwbare anticonceptie
Niet meer dagelijks aan je anticonceptie denken

Belangrijkste nadelen van DEPO-PROVERA en SAYANA
Afname botdichtheid
Kan na injectie niet zomaar worden verwijderd als je bijvoorbeeld bijwerkingen hebt
Het kan een jaar of langer duren voordat je weer vruchtbaar bent
De injectie moet elke drie maanden worden geplaatst door een arts
Je menstruatiepatroon kan veranderen bij gebruik van de prikpil
Je kunt zelf de timing van je menstruatie niet reguleren

Maar om terug te komen op je vraag, ik zou het nog een maand met condoom doen. Moet namelijk met een gewone pil ook.

Dat ^
En sowieso bij verdere vragen aan je huisarts vragen.
Weet wel dat als je er niet tegen kan, dat je er dan 3 maanden ziek van kunt zijn. (Is mij altijd verteld)

ik ben 18 jaar en gebruik nu bijna 2 jaar al de prikpil. er gaan veel geruchten dat het hartstikke slecht voor je is. maar ik heb zoiets; als het echt zo slecht is, dan zou de dokter het je echt niet geven. voor mij is de prikpil het beste wat er is. bij de eerste prik kan je nog wel beetje bloeden dat is normaal maar daarna ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. ook kan je gewoon onveilig seks hebben. (wel soa test doen van te voren) Wel ben ik laatst weer even een klein beetje ongesteld geworden. maar dan ben je nogsteeds beschermd zei de dokter. maar dat was ook de eerste keer in 2 jaar. met onveilige seks zou ik in het begin wel even mee wachten. ik heb ermee gewacht tot de bloedingen echt helemaal weg waren. Ik vind het een aanrader!

De dokter geeft hem mij dan ook echt niet. :’)

Maar ik wil hem zelf ook absoluut niet, vanwege de verhalen. En dat je toch 3 maanden met die stof in je lichaam zit.

Ik gebruik hem ook, ben dik tevreden! Lekker niet meer ongesteld. Eerste maanden had ik last van hele vieze bloedingen/afscheidingen, waarvan ik ook echt dacht komt dit iedere maand terug!? Maar was gelukkig maar eenmalig. Verder geen bijwerkingen.