De plek waar je studeert niet leuk vinden

Hoi allemaal!!

Ik vraag me af of ik de enige ben. Ik studeer nu ongeveer 3 jaar aan de uni in Groningen. Met mijn eerste studie ben ik na een halfjaar gestopt en ik doe nu een andere studie die me wel heel goed bevalt. Echter voel ik me in Groningen gewoon niet op mijn plek. Dit had ik al heel erg toen ik mijn eerste studie deed, ik voelde me vaak ongelukkig en zag er altijd heel erg tegenop om er heen te gaan (ik woonde niet op kamers toen en aan het reizen lag het niet, vooral echt de bestemming) Toen kwam corona en was ik inmiddels gestopt en toen ging het echt veel beter met me. Dat jaar in september begonnen met andere studie, maar dat was allemaal online het hele jaar. Ik heb toen in een keer mijn P gehaald dus het ging me allemaal prima af. Wel heb ik toen een kamer gevonden in Groningen, met als idee dat ik daar het schooljaar erop (dit jaar dus) heen zou gaan wonen, omdat ik wilde weten hoe dat is.

Echter bevalt het me gewoon echt niet. Als ik op mijn kamer ben dan heb ik extreme heimwee naar huis (terwijl ik die kamer al een jaar heb) en heb ik vaak het gevoel dat ik leeggezogen ben qua energie. Veel contact met huisgenoten is er niet, zo’n type huis is het niet en dat hoef ik ook niet. Als ik dan van thuisthuis weer naar Groningen ga dan ben ik die dag ervoor al helemaal chagrijnig en ga er altijd met een beklemmend gevoel heen. Ik vind de sfeer in de stad gewoon echt niet leuk, terwijl ik echt wel mensen ken die daar ook wonen en ook wel leuke meiden op mijn studie heb en mijn studie ook leuk is! Kennen meer mensen dit gevoel dat de stad waar ze studeren gewoon niet “hun plek” is?