De pil

Oke, ik heb met google gezocht naar een algemeen pil topic maar kon niks vinden. als die er wel is mag deze gesloten worden.

Ik heb dus een probleem volgende week ga ik op kamp, en moet ik halverwege ongesteld worden. De eerste 2 dagen zijn altijd enorm heftig met veel bloed verlies, rugpijn, migrane en duizeligheid. Ik kwam er pas gisteren achter dat ik het dus op het kamp moest worden.
Nu zit ik al een tijdje er aan te denken om aan de pil te gaan.

Dan komen we nu bij mijn vraag:
kan ik een week voor mijn ongesteldheid nog met de pil beginnen?

En oja, primolut (uitstel pil) is geen optie, heb ik een keer gebruikt en ik had heel erg last van bijwerkingen.

Alvast bedankt! :grinning:

Er is wel een algemeen topic, maar je moet beginnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie, lijkt me dus niet echt een succes!

je kan wel een menstruatie uitstellende pil halen bij de dokter.
Die moet je dan 3 (?) keer per dag slikken, en zolang je dat doet blijft je menstruatie uit. Dit heb ik een keer gedaan in m’n se-week, omdat ik als ik ongesteld ben gewoon echt ziek ben. Hierna werd me menstruatie wel heftiger dan normaal, maar als het het waard is zal ik het toch doen.

dat is het probleem, ik heb daar hele erge bijwerkingen van. dus dat gaat helaas niet :frowning_face:

dan zit er niets anders op dan gewoon ongesteld worden.

:frowning_face: Balen, mijn vriendin zie dat het wel kon, al leek dat me sterk. Toch had ik wat hoop gekregen.

dat kan idd niet omdat je je 1e pil moet nemen op de 1e dag van je menstruatie dus je wordt het sowieso… toch jammer en succes.

Het algemene topic staat trouwens bij Seks & zo.

Huh volgens mij kan het wel gewoon! Alleen je bent dan nog niet veilig (pas na een week meende ik). Dus als je het alleen slikt voor de ongesteldheid moet het lukken. Of je krijgt misschien een doorbloeding maar die zal wss wat minder heftig zijn.

je kan het altijd proberen.
maar volgende mij werkt het alleen als je er meteen mee begint