de Pil

Ik had een vraagje over de pil.
Ik wil graag Levonorgestrel/Ethinylestradiol gaan gebruiken alleen ik heb geen idee of dat een goede pil is dus ik vraag me af of jullie negatieve dingen erdoor hebben gekregen? Het zou me heel erg helpen :slightly_smiling_face:

Ga daar gewoon even voor naar de dokter. Die weet precies wat voor pil bij jou past.

Naja mijn zus heeft door deze pil wel pigment vlekken gekregen, dus daarom vroeg ik het me af. Maar de dokter weet toch helemaal niet wat voor huid ik heb etc. Volgens mij is dit namelijk de standaard pil die ze aan iedereen geeft.

Ieder lichaam reageert anders op elke anticonceptiepil. Dat jouw zus dat heeft gekregen, wilt niet zeggen dat jij dat ook krijgt. Daarom moet je dat gewoon even met je dokter bespreken. Die is de enige die kan vertellen welke pil bij jou past, en hoe dat gaat reageren op elkaar. Werkt het niet, zoekt ie een andere pil voor je.

Okee dankje :slightly_smiling_face:

is dat niet de diane pil? volgensmij heb ik deze ook, ik heb er verder geen klachten van, ben alleen iets molliger geworden, maar mijn huid is er wel heel erg door verbetert!

Algemene piltopic.