De pil..

Ik ben sinds kort aan de pil. Heb nu al 1 strip gehad ben ongesteld geworden, aan een nieuwe begonnen en ben nu bij de 4e dag. Ik heb een vriend waar ik ook seks mee heb.
Maar stel we willen seks hebben maar hebben geen condoom bij ons, kunnen we dan gewoon seks hebben zonder zorgen te maken of ik zwanger word. Want las ergens dat de pil pas na 2-4 maanden echt betrouwbaar is maar ergens anders las ik dat die al na 7 dagen betrouwbaar is :open_mouth: !? En als je een jongen pijpt en het doorslikt kan je dan ook zwanger worden? De een zegt van wel de ander zegt van niet.

Ik kom er niet echt wijs uit misschien kunnen jullie mij helpen om mijn vragen te beantwoorden want durf het niet aan me moeder te vragen, ze weet wel dat ik aan de pil ben maar ze denkt vanwege mijn ongesteldheid dat het wat regelmatiger is maar ze weet niet dat ik al seks heb met mijn vriend, ze vind het nog een beetje te vroeg ze is bang dat ik er spijt van krijg als ik het te vroeg doe. Ben al paar keer goed bedonderd door jongens en dat weet ze, dus ze is bang dat ik er spijt van krijg.

Maar kunnen jullie mijn vragen beantwoorden en wie slikt nog meer de pil? Heb je dan seks met of zonder condoom?
Sorry ben beetje erg nieuwschierig :pensive:

Liefss Kirsten xx

zonder condoom heb je kans op soa’s, zou ik niet doen tenzij je 100% zeker weet dat hij er geen heeft! ook niet naar smoesjes luisteren, straks heb je aids ofzo, daar beschermt de pil niet tegen…
van doorslikken kan je niet zwanger worden, kan alleen vaginaal [of inspuiten, maar dat is een ander verhaal]
weet niet wanneer de pil werkt, slik m zelf niet, zoek anders op het internet

Zelfs als je de pil slikt, gebruik je best nog een condoom, want voor soa’s ben je niet beveiligt!

En nee hoor, je kan niet zwanger worden van sperma in te slikken, da’s een fabeltje:)

En of de pil echt 100% veilig is na een maand, daar ga ik me niet over uitspreken, aangezien ik er niets van weet :grinning:

dat van na wanneer de pil betrouwbaar is staat wel in de bijsluiter (A)
ik weet het alleen niet meer

bijsluiter lezen is idd wel zo handig xD

ik gebruik al 1,5 jaar de pil en heb al 1,5 jaar sex zonder condoom en ben nog steeds niet zwanger.
Eerste maand wel met condoom gedaan. Maar volgens mij hoeft dat maar 7 dagen.
Maar goed, ik ben dus nog baby loos dus zou vast wel goed komen als je nu zonder condoom sex zou hebben.
ps. let op; de sex zonder condoom is veeeeel chiller dan met.

Na een strip dan kon je wel zonder volgens mij.
Ik doe het nooit meer met condoom met mn vriend, ze stinken en mn vriend vind het ook niet lekker.

Ik dacht dat de pil na 7 dagen betrouwbaar was, maar weet het niet zeker!
Dat van dat sperma doorslikken is idd een fabeltje

Lees een bijsluiter. Anders kan ik je ook niet helpen. Ik mag niet eens aan de pil >.<

En van pijpen word je niet zwanger, maar kun je wel soa’s van oplopen.

Volgens mij is die na 7 dagen wel betrouwbaar.
Maar als je het niet vertrouwt: dan heb je 2 opties:

• ga langs de dokter en vraag het
  • gebruik 1 strip en doe het 1 maand lang met een condoom, voor extra zekerheid, en na die ene strip (en als je natuurlijk verder slikt!) is het wel velig denk ik zo

En de pil beschermt niet tegen soa’s, maar dat is ondertussen hierboven ook al gezegd!

Mijn huisarts zei dat het na 1 maand betrouwbaar is. Nog niet 100%, maar dat is nooit. Het beschermt niet tegen soa’s, dus het is toch slimmer om wel een condoom te gebruiken. En van pijpen word je niet zwanger.

Als je nog niet eens weet of je van sperma doorslikken zwanger kan raken, lijkt het me niet dat je echt toe bent aan sex ofzo… je bent wel héél slecht voorgelicht. ik snap echt niet dat mensen niet weten, íemand moet het ze toch verteld hebben?

Ik heb het nog nooit gedaan met condoom!! khep het pas na een week dat ik aan de pil zat gedaan met me vriend dus hij is na 7 dage betrouwbaar!!

Hij is na 7 dagen betrouwbaar, staat in mijn bijsluiter, had 't ff gekeken!

ik zou een maand met condoom doen…
maar we hebbe het over die 7 dagen, maar ze slik al een maand lang de pil.
dus die 7 dagen maken nu ook niet meer uit.
ik heb ook naar een een maand zonder gedaan.

Vriendin van mij heeft nu al 8 maanden een vriend en heeft het nog nooit met condoom gedaan en is ook aan de pil maar is ook nog niet zwanger of wat dan ook. En ze zegt zelf ook dat het na 7 dagen betrouwbaar is.

Maar ik heb zelf zware medicijnen die ik al ander half jaar/2 jaar slik omdat ik een cyste heb in me hoofd tussen de scheld en hersens, het is een tumor , daar valt het onder. Zou het dan minder snel betrouwbaar zijn of ook gewoon na 7 dagen? Of moet ik dan bij mijn huisarts wezen?

x

Ik heb aan tig mensen gevraagt of je dan daardoor zwanger kan worden, de een zegt van wel de andere zegt van niet. Hoe moet ik daar wijzer uit worden? Ik wil nu niet met een kind opgescheept worden! :open_mouth: Dus daarom vroeg ik het.

weetje wat je het beste even kan doen, naar de apotheek gaan.
daar vertellen ze je er alles over. ik ben vandaag ook geweest voor de pil en heb meteen een brief er bij gekregen. die printen ze voor jou vast ook wel uit.

Okee ik moet vanmiddag toch nog na het dorp dan kan ik gelijk naar de apotheek gaan, dankje :slightly_smiling_face: !