De pil?!

ik heb nu al n best lange tijd een relatie. We zijn nog niet 100% toe aan seks dus daar wachten we nog mee, maar mijn vriend wilt dat ik eerst aan de pil ga voordat we seks hebben.

maar het probleem is dat ik er heel erg op tegen ben. het klinkt misschien heel stom maar ik wil zo weinig mogelijk medicatie gebruiken.
tuurlijk is het beter dan een kind hebben maar ik wil al die troep gewoon niet in me hebben, maar toch ben ik ook bang om het alleen met condoom te doen want dan ben ik weer bang dat ik zwanger raak.
het is allemaal zo tegenstrijdig maar ik wil echt niet al die troep innemen en dat weet mn vriend ook maar we weten echt niks.

wat moet ik doen? :frowning_face:

Er is een algemeen pil topic

Misschien kan je andere anticonceptie overwegen? Ik heb zelf een spiraal waar ik erg tevreden over ben. Ik werd zelf heel depressief van de pil.

Ga langs de huisarts, die kan je adviseren. Koperspiraal geeft geen hormonen af, Mirena spiraal alleen plaatselijk.

Ookal is er een algemeen piltopic: als jij niet aan de pil wil vind ik dat je vriend dit moet accepteren. Een condoom is heel veilig hoor, alleen duur (en als ie schuurt moet je een morning-afterpil van €15,- p/stuk kopen). Ik zou inderdaad eens naar je huisarts gaan om over andere mogelijkheden zonder hormonen te overleggen :slightly_smiling_face:

Als je niet aan de pil wil, moet je dat lekker niet doen. Ik ben laatst ook gestopt en als je gewoon voorzichtig bent en iets anders gebruikt (condooms) gaat het ook prima!