de pil

hallo lieve mensen,

ik heb een probleem en ik heb echt advies nodig!
ik heb sinds een tijdje een vriend en ik denk dat ik er wel aan toe ben om sex met hem te gaan hebben.
nou allemaal heel mooi, maar ik slik de pil nog niet.
ik wil het niet doen met alleen condoom maar ik mag de pil niet slikken van mijn moeder.
nu heeft een vriendin aangeboden om de pil die zij slikt stiekem door te geven aan mij, dus dat ik de pil van haar ga slikken (zij haalt extra doosjes bij de apotheek).
de arts zei dat de pil die mijn vriendin slikt de ‘standaard’ pil is, dus ik zou hem ook kunnen slikken als het goed is.
wat denken jullie hiervan?
is dit een goed idee, of kan ik het ook anders doen?

Lijkt mij niet slim nee.
Condoom is gewoon trouwens?

ja ik heb er ook al overna gedacht om alleen condoom te doen, maar ben zo bang dat hij scheurt…

Doe normaal, je bent dit toch niet serieus van plan… Heb gewoon een normaal gesprek met je moeder. Als je oud genoeg bent om seks te hebben, kan je ook wel een gesprek beginnen met je moeder met de reden waarom je de pil wil.
Het lijkt mij dat het nogal logisch is dat ze liever wil dat je de pil slikt, dan dat je zwanger wordt.

Dit is echt een belachelijk idee. Denk je dat je vriendin onbeperkt medicijnen kan halen bij de apotheek? Sorry dat wordt ook wel in de gaten gehouden hoor. Voor veel vrouwen werkt de standaardpil goed, maar er zijn ook veel vrouwen die nare bijwerkingen krijgen door de pil, daarom word het voorgeschreven en daarna gecontroleerd door een arts.
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je een relatie hebt? Verder ook niet heel relevant, maar ik zou of een volwassen open gesprek beginnen met je moeder, of zelf naar je huisarts gaan en vragen om de pil, hij/zij heeft sowieso zwijgplicht.

Dat slaat nergens op. Je kan niet zomaar voor 2 personen de pil gaan halen en bovendien kan jij net zo goed zelf de pil gaan halen (met of zonder goedkeuring van je ouders).

En anders moet je lekker alleen het condoom gebruiken.

Wat dacht je van zelf naar de huisarts gaan? Je hebt geen toestemming van je ouders nodig.

Algemene topic.