De pil vragen aan moeder?

Hoii,
Ik weet niet of dit hier hoort, maar goed… Ik ben nu 14 en ik heb vaak last van onregelmatige menstruatie en heel veel bloedingen. Daarom wil ik graag aan de pil. Echter weet ik niet hoe ik hier over moet beginnen bij mijn moeder. Zou iemand mij tips kunnen geven? Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Karolina

1 like

Ik heb ook de pil gevraagd aan mijn moeder omdat ik altijd erg veel last had van pms-klachten in de week voor mijn menstruatie. Ik heb gewoon heel rustig uitgelegd waar ik last van had, gelukkig nam ze me serieus en heeft ze er meteen werk van gemaakt.

“Hoi mam, ik wil graag aan de pil. Wil je samen met mij naar de huisarts om dat te bespreken?”

Het is gemakkelijker dan je denkt. Echt.

Precies wat Minako zegt!
Bedenk je ook dat je moeder ook ooit in jouw schoenen stond, en echt wel begrijpt wat je voelt en dat je het spannend vindt :slight_smile: geloof me het zal echt meevallen! Je moeder wil ongetwijfeld alleen maar het beste voor jou

PS. doe eerst asjeblieft wel goed onderzoek naar de pil voor je eraan begint, ik wil je niet bang maken, maar ik heb door 10 jaar pilgebruik een adenoom op mijn lever gekregen. Overleg dit dus goed met je huisarts… :slight_smile:

Een kleine aanvulling op @Summerlover

Laat je inderdaad niet bang maken. De pil is voor jonge meiden vaak de beste en meest veilige vorm van anticonceptie. Ook voor het reguleren van je menstruatie kan het goed helpen.

Trouwens, je kunt ook (eerst) naar de GGD gaan voor advies. Die geven ook adviezen over dit.

Het is niet normaal dat je veel last hebt van je menstruatie en ‘het hoort er ook niet bij’. Dat je dat niet accepteert is heel goed. Een goede reden om naar de huisarts te gaan. :+1:t2:

1 like

Eens met @Minako. Er zijn helaas uitzonderingen, maar de meeste vrouwen slikken de pil en dat is hartstikke veilig!

1 like