Dè PIL topic

Ik denk dat iedereen wel eens vragen heeft over de pil.
Ik dus ook, Dus daarom heb ik deze topic aangemaakt.
(sorry als hier al veel topics over bestaan!)
Ik ben gister avond nogal aan de zuip gegaan. En k heb rond half 10 de pil ingenomen. Maar ik kan er niet tegen als ik drank ga mixen, dus heb ik overgegeven. Dat was denk ik rond een uur of 1.
Ik was er toen niet bij stil gestaan dat ik de pil heb uitge’kotst’
Ik had vanmorgen wel rond 9 uur opnieuw een pil ingenomen, maar daarna ben ik ook over gaan geven. (okee dit klinkt volgens mij erg ranzig maar tis wel zo) toen stond ik er wel bij stil, en heb dus ook gekeken toen ik over gaf, maar zag er geen pil tussen zitten.
Moet ik dat nu tellen als pil vergeten??
(heb btw de afgelopen week geen seks gehad, dus kan ook niet zwanger zijn :slightly_smiling_face: , maar overmorgen zie ik mn vriend weer, en k wilde vragen of jullie het dan met condoom zouden doen of gewoon weer doorgaan met de pil en er niet meer aan denken…?
x (als je negatief commentaar heb, hou het ajb voor je)

http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_messages/97475

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen: gewoon wil je pil blijven nemen een condoom erbij.

pil+condoom.
er is toch al een de pil topic?

maar , ik denk dat de pil oplost, en niet in je maag blijft zitten voor onbepaalde tijd, waardoor hij er dus ook niet uitkomt als je moet kotsen?

Ja, maar ik nam de pil in, was eigenlijk al de hele ochtend misselyk, en liep meteen naar de wc omdat ik aanvoelde dat ik ging overgeven.

(sorry dus als er al een piltopic is…)

Ja… het telt als een vergeten pil. Binnen 4 (volgens mij) uur uitkotsen/diarree = niet ingenomen…

De pil blijft niet in pil vorm idd, waardoor je hem wsl niet ziet als je hem uit hebt gekotst…

Ja oke dat snap ik wel :stuck_out_tongue:
Maar de pil kan toch niet binnen 1 minuut opgelost worden? Want meteen na het inslikken ben ik naar de wc gelopen om over te geven. Het was dus waarschijnlijk niet eens 1 minuut :stuck_out_tongue:
njaa bedankt voor het advies iig :slightly_smiling_face: x

je maaginhoud bestaat voor een groot deel uit zuur, wat heel erg bijtend kan zijn. De pil kan dus wel degelijk opgelost zijn. Of je kan hem over het hoofd hebben gezien.
anyway, gewoon voor de zekerheid ff een maandje met condoom. Zo’n ramp lijkt me dat niet :wink:

Nja het probleem is dat wij dat beiden niet zo lekker vinden…
En op www.anticonceptiepilvergeten.nl (ofzoiets moet je maar bij google intypen pil vergeten)
staat dat het maar een week hoeft
En aangezien ik hem toch maar 1x in de week 2 weken in de maand zie… ( :frowning_face: ) hoeft het idd niet zo heel lang.
Maargoed … Dankje voor je advies :slightly_smiling_face:

Haha ging je kijken of die ertussen zat?
Maar ik heb dus nu hetzelfde probleem, Maandag nacht mij eigen helemaal leeggekotst dusja… ben niet meer beschermd, dus van het weekend maar voorzichtig doen, Maarja met condoom vind ik echt niet lekker, maarja ik zit ook weer niet op een kleine henry te wachten…
<_< :laughing:

omdat je hier toch je vragen over die pil kan vragen doe ik dat ook maar
ik neem de pil altijd s’morgens (met mn andere medicijnen) en dat was mn laatste dag dat ik die pil was nemen (dat was zaterdag) en toen had ik seks met mn vriend en toen was de condoom gescheurt en ik ben nu nog niet ongesteld (ik had het gisteren moeten worden(maandag)). kan ik zwanger zijn ?

^^^^
Nee je moet gewoon even afwachten,
Mijn strip stopt altijd op de vrijdag, en ik was toen maandag nog niet ongesteld en toen was ik me eigen ookal bang aan het maken.
Maar toen werd ik het pas dinsdag.

Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, het kan morgen altijd komen. En anders kan je altijd even een test halen… :baby1:

heee ff n vraagje :wink:

Je kan de pil natuurlijk doorslikke, dn word je gwoon wat later ongesteld
Maar als je bijv. n week eerder stopt, is het dan zo dat je ong gelijk ongesteld word of duurt het dn gewoon een week tot de normale tijd dat je ongesteld moet worden??

xx.

Volgens mij als je eerder stopt dat je dan niet meteen ongesteld hoeft te raken. maar ik weet dat niet zeker

ik heb een vraag over de pil(combinatiepil ofzo)
ik ben klaar met de 1ste strip(21dagen) maar kan ik doorgaan met de 2de strip(21dagen) dat ik de stopweek 1 keertje oversla?
is dit nog betrouwbaar?
Is dit schadelijk?
zijn er gevolgn?