De pil te lang slikken??

lieve lieve lieve mensen,

Ik slik nu al uuh… bijna een jaar (?!) de pil door. Dus, ik heb al een jaar geen stop week gehad.
nu wil ik eigenlijk wel weer een stopweek inlasten omdat ik last krijg van doorbloedingen. Klinkt vies… valt ontzettend mee ! . Conclusie, Kan ik nu opeens met de pil stoppen voor een stopweek en na 7 dagen gewoon weer vrolijk verder gaan? En ja, ik heb een langdurige relatie dus wil wel graag veilig vrijen.

Bedankt!!

Elise.

Als je je strip afmaakt, kan je een stopweek inlassen. In die periode ben je veilig, maar ben je dus wel ongesteld dus of je dat wilt, weet ik niet.
Verder is er een algemeen pil topic waar dit soort vragen in kunnen.

Oei dom van je! Ik heb een half jaar doorgeslikt en ik doe het echt nooit weer. T duurde maanden voor mn menstruatie weer normaal was.

anyway ik zou niet weten of je nog veilig bent als je nu een stopweek inlast… lijkt me wel

je bent gewoon veilig hoor in je stopweek. en dit kon ook in het algemene piltopic :wink:

Hmm bedankt… ja ik ben nieuw dus zat al een beetje te zoeken waar dit moest… echt top van de snelle reacties!.

Dus ik ben veilig?( niet dat ik het in me menstruatie periode doe maar goed )

Dus… na een jaar stop ik een week, en na 7 dagen kan ik gewoon weer slikken? Niks aan de hand??
Is dat niet raar omdat je toch normaal een soort van ritme moet hebben?.

Top van jullie reacties!!

Welnee. Is meer toeval dat dit effect bij jou kwam, want ik ken heel veel mensen (waaronder ik zelf :stuck_out_tongue: ) die hier geen last van hebben. En daarbij denk ik dat de TS na aankomende stopweek weer een tijdje gaat doorslikken, dus dan is er al helemaal geen probleem.

OT: Je kunt nu wanneer je wil een stopweek van minstens 4 en maximaal 7 dagen inlassen. Je bent dan nog gewoon veilig :slightly_smiling_face:

Oh en het hele idee ‘je moet een vast ritme hebben’ is ook achterhaald. Mijn huisartsen hebben mij beiden op het hart gedrukt om vooral lekker door te slikken als je liever geen stopweken doet. 1-2 keer per jaar stoppen is dan voldoende, of wanneer het zich zoals bij jou aandient

Nah het is een feit dat te lang doorslikken niet goed is. Maximaal 3 maanden kan maar meer is niet slim geloof ik.

Volgens mij is het sowieso niet echt gezond om een jaar lang door te slikken, je ontregelt je hele lichaam, hormonen etc.

Volgens mij was de stopweek alleen bedacht, omdat de vrouwen het vroeger raar vonden om niet ongesteld te worden. Je kan alleen last krijgen van doorbraakbloedingen, maar verder is het volgens mij geen probleem (verschilt natuurlijk ook per persoon).

top jullie reacties… Als ik mijn laaste pil van de strip heb geslikt dan start ik me stopweek! Thanks a lot… :kissing:

Ik slik m gewoon nog altijd door, geen stopweek. Die doorbraakbloedingen vind ik veel beter dan ongesteld. Ik heb ze tot nu toe 1 keer per halfjaar gehad, zonder pijnen. Die 2x per jaar heb ik er wel voor over.

Had trouwens vorig jaar in de vakantie wel een weekje ingelast, gewoon, voor het idee. En dat was echt niet prettig, had er spijt van dat ik het gedaan had. Geen stopweken meer voor mij!

Heb jij geen last gekregen van buikpijn? Ik had na drie maanden doorslikken al last van buikpijn.

Mijn dokter had ook gezegd dat het eigenlijk niet normaal is om elke maand ongesteld te worden. Ik slik ook door (omwille van lichamelijke klachten tijdens menstruatie) maar ik slik wel geen jaar door, hoogstens 3 strips na elkaar.
Maar je mag wel gewoon stoppen ja, als je na 7 dagen opnieuw begint ben je volkomen veilig!

Ik slik echt al twee jaar door en ik heb soms doorbraakbloedingen, maar die zijn zo weinig dat ik er prima mee kan leven.

Nee helemaal nergens last van…

Enneh… ik wil gewoon stopweek om zeker te zijn dat ik niet zwanger ben. en gewoon omdat het toch iets ‘normaals’ is zo’n ongesteldheid !

Nee hoor, je mag zolang doorslikken als je zelf wil. Je kunt op elke moment een stopweek houden als je doorslikt, je bent altijd veilig. Verder kun je dit soort vragen stellen in het algemene piltopic.