De pil: Slik je door of niet?

Hallo,

Ik vroeg me af of meerdere meiden de pil een paar keer doorslikken, dat je bijvoorbeel eens in de 4 maanden ongesteld word.

Ik heb al een paar keer gelezen dat dit niet schadelijk is, bijvoorbeeld :

http://mens-en-gezondheid…ek-is-het-schadelijk.html

Ik doe dit nu al 3 keer achter elkaar aan, en heb nergens last van, geen bloedingen tussendoor ofzo. Ik heb namelijk erg last als ik ongesteld ben, van buikpijn en rugpijn enzo … Vandaar.

Wat doen jullie ? En weten jullie hier mischien iets meer over?

Nou ik heb altijd het gevoel dat je niet teveel moet kloten met dat soort dingen. Ik wil eigenlijk liever de pil uberhaupt al niet slikken…
Maargoed, doorslikken doe ik niet dus ik weet het niet, sorry!

Ik ben heel slecht en stop maar af en toe omdat ik ook vaak lees dat het geen kwaad kan en dat 99 % van de huis artsen zegt dat het stoppen alleen is om te kijken of je echt niet zwanger ben en het dus eigenlijk geen kwaad kan als je doorslikt.

Ik merk er niks van. Dat het slecht is ofzo ook niet echt doorbraak tenzij ik het een keer vergeet.

Ik slik de pil ook rustig drie maanden achter elkaar door.

Ik probeer het zo min mogelijk te doen maar als ik op vakantie ga of een week heb dat ik veel moet doen etc. dan doe ik het wel eens!

ik heb toevallig laatst een programma gezien, en daar zei zo’n vrouw dat je eigen je hele leven kan door slikken en nooit hoeft te stoppen…
en dat het niet schadelijk is,
ik zelf stop na 2 maanden en soms 3…

Ik slik de pil maximaal 3 keer achterelkaar door… Wil toch wel weten of alles goed zit;)

Alleen als de stopweek tijdens een vakantie ofzo zou vallen, anders niet. Ik heb dr nooit last van, dus een paar dagen ongesteld betekend niet dat ik ziek, zwak of zielig ben :stuck_out_tongue:

ik slik de pil altijd door in de zomer
want als ik dan op vakantie ben dan heb ik geen zin in al dat gekloot
met zwemmen enzo
en soms in de winter ook
heb ook nog nooit iets geks meegemaakt

Ik slik alleen door als het niet uit komt om ongesteld te worden. Bijvoorbeeld als ik met vakantie ga.

Ik ben niet van plan het nog eens te doen. Twee jaar terug deed ik het 1x en toen stierf ik daarna van de buikpijn. Afgelopen zomer slikte ik hem de hele zomer door en toen ik mijn stopweek hield ben ik nog nooit zo ziek geweest…

Ik slik de pil enkel door als het niet goed uitkomt :d maar ik heb wel altijd lichte doorbloedingen. Ik heb wel een lichte pil.

Aan de reacties te zien is het dus per persoon verschillend of je wel kan doorslikken of niet.

Maar het kan volgens mij echt geen kwaad.

Haa dit wilde ik net zeggen. Heb het ook gezien. Ik wist het al maar zij heeft mn moeder eindelijk kunnen overtuigen dat het niet erg is dat ik de pil heel vaak achter elkaar slik!

Door de pil krijg je geen eisprong, dus ook geen ongesteldheid. Door te stoppen met de pil krijg je een bloeding maar eigenlijk is dit dus geen ongesteldheid.

Het kan dus absoluut geen kwaad!

Ach zo af en toe als het beter uit komt! Maar in principe niet…

Ik slik de pil zelf door met vakanties, en als het met sommige uitjes niet uitkomt, ik kan namelijk geen tampon inbrengen door de vele pijn die ik dan krijg. Voor mij is dit de beste oplossing.

Ik vind het altijd wel fijn om te zien dat alles nog werkt.
Dus nee, ik slik niet door.

Ik heb nu 2 maanden achter elkaar doorgeslikt, maar dat deed ik omdat ik elke week een danswedstrijd had, en dan mogen we geen ondergoed aan onder de strakke pakken (krijg je puntenaftrek voor) x’]

Deze week ben ik gestopt met slikken dus ik zal vandaag of morgen wel ongesteld worden.

Mijn gyneacoloog zei ook dat het niet schadelijk is maar je moet het wel om de 3-4 maand eens laten doorkomen :slightly_smiling_face:

Ikzelf doe het niet, maar op langere termijn zal ik het wel moeten doen omdat ik zo’n ziekte heb (wat vreselijke buikpijn veroorzaakt tijdens mijn regels) en dat word altijd erger.

Het is een ziekte (ben echt even de naam kwijt) dat het bloed er soms niet uitkomt maar gewoon naar mijn eierstokken gaat en dat veroorzaakt vreselijke pijn en de pil doornemen is de enige oplossing. Maar ik wil nog even volhouden :stuck_out_tongue:

Ja dit had ik dus gelezen ergens maar was vergeten hoe ik het uit moest leggen =P