Hoi, ik heb een vraagje.
Ik ben vandaag ongesteld geworden, ik heb een regelmatige cyclus en mijn menstruatie duurt altijd 7 dagen, 24 juli vertrek ik op kamp naar Spanje voor 10 dagen, dat betekent dat ik net op de dag dat ik vertrek ongesteld word, en ik wil dit hoe dan ook uitstellen, want ik moet 18 uur op de bus zitten, waar ik ook op moet slapen en dan wil ik echt niet doorlekken… ook doen we bijna niks anders dan activiteiten in het water en we slapen in tentjes dus het is niet ideaal. Nu, ik heb 2 opties. Ofwel kan ik vandaag beginnen met de pil en die dan tijdens mijn vakantie doornemen, of ik kan primolut nemen… Ik ben alleen bang dat de pil misschien niet zal werken, want in de bijsluiter staat dat ik tijdens de eerste maanden onverwachtse bloedingen kan hebben, maar bij primolut heb ik dan gelezen over de vervelende bijwerkingen. Wat kan ik het beste doen?
xxx
…
Ik zou gewoon op de pil vertrouwen De onverwachtse bloedingen van de pil zijn niet zo zwaar. En die bijwerkingen van primolut zijn erger dan een mini beetje bloed!
Ja dat is wel waar… Ik denk dat ik nog eens naar de huisarts ga om te vragen wat het beste voor mij zou zijn, maar ik kan vandaag en morgen niet gaan dus ik vroeg het maar even hier, als ik de pil ga nemen moet ik zeker vandaag beginnen… dus ik ga gewoon de pil nemen en dan zie ik wel
ik heb nooit last gehad van doorlekkingen bij de pil dus ik zou daar gewoon op vertrouwen
oke, bedankt voor je reactie !
Niet aan primolut beginnen. Eén grote hormoonbom en van die bijwerkingen word je écht niet vrolijk. Ik niet, althans.
Ik slik de pil “regelmatig” door en nooit last gehad van tussenbloedingen. Denk dat je hier dus wel op kan vertrouwen. Mocht het toch mis gaan is het (naar wat ik heb gehoord van anderen ) niet veel en eenmalig…
Als je vandaag begint met de pil hoef je de pil niet door te slikken. Dan heb je net een stopweek gehad voordat je op vakantie gaat.
Als het al 24 juli is: ik denk niet dat het nou echt zin heeft om nog aan de pil te gaan beginnen. Had je dan mss iets eerder moeten bedenken ; ) Bij de pil is het volgensmij vaak ook nog zo dat je ‘te licht’ begint en dan heb je eerst continu doorbraakbloedingen… Ook niet zo lekker op vakantie. Heb nog nooit primolut gebruikt, maar in dat andere topic waren er mensen heel enthousiast over, dus ik zou dat proberen.
Nou bij mij is het wel eens misgegaan ermee, ik heb in de eerste maand dat ik de pil slikte non stop bloeding gehad, en geloof me een maand ongesteld zijn is geen pretje, nu heb ik niet de doorsnee pil maar de yaz 24+4 dus het hoeft niet dat je 't krijgt. Toen ik gewoon die normale had werkte het inderdad wel meteen, helaas reageerde ik er vet slecht op dus moest ik een andere.
Ik had in het begin wel last van tussenbloedingen… (slikte de pil)
Maar nu allang niet meer. Maar ik weet die eerste maanden nog wel.
Aan eerdere reacties lijkt het me dus gewoon onduidelijk om vast te stellen of je zelf ook tussenbloedingen kan krijgen. Aangezien elk lichaam er anders op reageert.
ik ga het ook doen,
ik slik hem door tot dat ik terug van vakantie ben ;p
en mn stripje met tabletjes op is (:
Ik word echt bang van jullie… Omdat ik een halfjaar niet ongesteld was en daarvoor een jaar heel regelmatig, heb ik Primolut gekregen. Maar… ik ga dus heel erg bloeden?
ik wilde ook primolut gebruiken, maar toen werd ik vroegtijdig ongesteld -faal-