De pil na de vakantie

Ik heb de laatste week toen ik op vakantie was mijn laatste pil geslikt en ben daar dus ongesteld geweest. Zondag kwam ik terug maar ik begin altijd zaterdag weer met de pil slikken, dus dat zou nu een dag te laat zijn. Ik dacht dat dat niet uit zou maken maar toen ik vanmorgen wakker werd had ik helemaal geen pil meer. Ik ben ze net wezen halen maar weet niet of ik hem nu meteen moet nemen of er nog een stopwerk achter aan moet plakken. Ik ga woensdag 2 dagen met mijn vriendje weg en heb geen zin om risico te lopen :stuck_out_tongue:

Volgens de bijsluiter ben je nog op tijd als je de pil binnen 24 uur slikt. Dat kan betekenen dat je er twee moet nemen. Ik kan je niet met zekerheid zeggen of je dan ook goed beschermd bent, maar als je pas een week geleden ongesteld bent geweest zou ik het gewoon slikken.

(Ps volgende keer kan dit prima in het speciale Pil topic!)

gebruik n condoom en check erna of er gaatjes in zaten… zojah… morningafter

je stopweek mag nooit langer dan 7 dagen duren, dat is alles wat ik weet.

Je stopweek mag maximaal 7 dagen duren. Duurt hij langer, dan geldt elke dag te lang als een vergeten pil in de 1e week. Kijk dus even wat je bijsluiter er over zegt. Waarschijnlijk moet je het een aantal dagen met condoom doen.

Algemene piltopic.