De pil! HELP

Heeeey Dames!

er zal vast al een topic over zijn maar die kon ik niet zo snel vinden!
mijn vriend wit graag seks, en hij wilt graag dat ik aan de pil ga, omdat hij condooms niet zo fijn vind enzo, nou ben ik nog maagd, en hij wordt dus mijn eerste keer. iik ben heel onzeker over mezelf, en hoorde dat je aankwam van de pil? ik wil niet aankomen, maar wil ook me vriendje niet kwijt. Ik ben ook heeeel onzeker over dit bericht want ben bijna 19 en nog maagd… Nu las ik dat er ook een prikpil bestaat, die je niet elke keer hoeft te slikken. wat moet ik doen? welke pil moet ik nemen?

Hey :slightly_smiling_face:

Er is al een algemeen topic over de pil: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html

Hier kun je al je vragen erover kwijt. Mocht jij natuurlijk besluiten dat je überhaupt aan de pil wil. Niet doen en/of seks hebben terwijl jij er nog niet klaar voor bent omdat je anders je vriendje kwijtraakt hoor, dan is hij je niet waard.

1. Je vriend wil seks, en jij niet?
  2. Omdat hij condooms niet zo fijn vindt enzo moet jij maar aan de pil? Misschien moet je eens met hem praten, in plaats van dat je je van alles laat op leggen.
  3. Je raakt je vriend kwijt als je niet aan de pil gaat omdat hij seks wil? Dat klinkt niet echt als een leuk vriendje…
  4. Ga naar je huisarts, die kan je een pil voorschrijven en als je veel last krijgt van bijwerkingen kan je om een nieuwe vragen. Ik ben ook aan de pil en ben niet opeens heel erg aangekomen en heb verder nergens last van.

Ik hou gewoon heeel erg van hem, en ik denk dat ik er wel klaar voor ben…
maar onzekerheid heerst gewoon! maar prikpil is dus niet de “beste” pil?
ik ben bang dat ik hem elke avond vergeet en als ik hem vergeet, en dan seks heb, heb ik een probleem…

Het is een goede discipline om elke dag je pil te nemen… Voor wat hoort wat, toch?
Later als je uit werken gaat moet je veel meer onthouden dan enkel dat pilletje, dus wat stelt dat dan voor? Prikpil werkt, maar ook niet altijd… Daar is m’n jongere broertje (gelukkig, want ik kan’m niet meer missen) het bewijs van…

Iedereen reageert anders op de pil, dus er is niet een beste pil. Daarom zou ik je vraag inderdaad in het andere topic zetten. En aan dat slikken wen je vanzelf, ik leg de strip gewoon naast mijn tandenborstel, zo zie ik hem elke ochtend liggen. :slightly_smiling_face:

En ik wil me verder niet met je bemoeien ofzo, maar ik zou er voor jezelf nog goed over nadenken of je echt seks wil nu, aangezien het in je beginpost lijkt alsof jij dit doet voor je vriend. Er is niks mis met wachten, je vriend zou dat moeten respecteren, als jij dat wil. Jongens die het daarom uitmaken zijn je niet waard, dan verdien je beter.

Succes met het vinden van de juiste pil, je kan ook gewoon een afspraak maken bij de huisarts, die zou je ook nog wat informatie kunnen geven.

hmm thanksss meiden !

jaa ik denk dat ik dit inderdaad doe voor mijn vriend:O
maar ik hou gewoon heel veeel van hem !
ik ga maar wel een afspraak maken bij de huisarts…
is de pil gelijk “veilig”?

Mag in het algemene topic, het is al genoemd in dit topic. (: