de Pil en zwanger?

Hallo,

7 November heb ik seks gehad met een jongen. Ik slik de pil, maar niet altijd even regelmatig (ja dom ik weet het). We hebben het zonder condom gedaan. Ik heb 8 November meteen een morning after pil geslikt.

Ik had de laatste week een heel raar gevoel in mijn onderbuik, een ‘kloppend’ gevoel. Ik had afgelopen vrijdag 8 januari mijn laatste pil en afgelopen week dus de stopweek. Ik heb dinsdag een zwangerschapstest gedaan en deze gaf negatief aan.

Maar ik heb nog steeds dat gevoel in mijn onderbuik. weten jullie wat dat kan zijn? Misschien toch zwanger? en heb ik de zwangerschaptest wel op het juist moment gedaan, of wat is het juist moment om te testen als je de pil slikt?

Ik hoor het graag van jullie!

Heee,

Ik heb er zelf niet veel verstand van maar ik weet bijna zeker dat je niet zwanger bent!
Van de morning afterpil word je meestal wel heel misselijk.
Ook kan het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn ??
Zeker even laten checken bij de dokter

xxx

Ben je wel gewoon ongesteld geworden in je stopweek?

De kans dat je zwanger bent lijkt me niet heel groot. De kans dat je na 2 maanden last hebt van bijwerkingen van de MAP ook niet.

Misschien is het wel totaal iets anders, heeft het niks met je baarmoeder te maken maar gewoon iets in je maag ofzo? Ik zou het zeker even laten checken bij de dokter.

De MAP gooit je hele cyclus in de war dus misschien verklaart dat je buikpijn. Of het is gewoon een griepje. Anders doe je voor de zekerheid nog een zwangerschapstest? Dan weet je het zeker.

De MAP werkt echter de eerste dag na onveilig vrijen voor 95% van de gevallen. Na 72 uur is dit nog maar rond de 50%. Dat ze hem de eerste dag heeft genomen is dus erg goed maar het betekent niet per defenitie dat je niet zwanger bent.

De test heb je dus twee maanden na het vrijen genomen? Want dan zou hij gewoon moeten kloppen. 99% van de gevallen geeft de test dan de juiste uitslag. Deze kansen naast de MAP en naast de pil (die niet werkt als je hem maar de helft van de tijd neemt, maar stel je bent er 1 vergeten dan ligt het eraan in welke week van je cyclus je hem hebt genomen of dit iets uitmaakt) denk ik dus dat de kans haast onmogelijk is dat je wel zwanger bent.

Wel zou ik als je nu nog het rare gevoel in je buik hebt even langs de dokter gaan, misschien heb je wel een infectie oid…