De pil doorslikken

Hallo Ladies!

Ik ben twee weken geleden bij mijn vriend in Amsterdam geweest, die week had ik ongesteld moeten worden, dus ik had ervoor gekozen om de pil door te nemen. Ik heb toen seks gehad, en ik ben toch ongesteld geworden, ondanks dat ik de pil doorslik. nu dus twee weken later ben ik nog steeds (hevig) ongesteld. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van de pil. Is dit verstandig? Is er kans dat ik zwanger kan zijn?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

Ik slik de pil eigenlijk altijd door, continu dus.
Wat wel normaal is bij het doorslikken van de pil is tussenbloedingen, maar als je je er echt veel zorgen over maakt kun je natuurlijk altijd contact zoeken met je dokter.

Als jij je pil wel gewoon elke dag hebt genomen op de dagen dat jij seks hebt gehad met je vriend, dan ben je wel beschermd geweest. Als je nu aan je stopweek begint, ben je ook beschermd. Wel echt maar 7 dagen stopweek doen en dan weer beginnen, misschien beter nog iets inkorten, dan ben je zeker.

Je hebt nl. een doorbraakbloeding gehad, en dan ben je niet vruchtbaar want je slikt gewoon de pil. Als je je echt zorgen kun je altijd nog een test doen maar je hoeft je geen zorgen te moeten want je bent veilig geweest. Die bloeding vermindert niet de bescherming van je pil als jij deze gewoon netjes dagelijks gslikt hebt in die twee weken met je vriend.

Hopelijk is dit verhaal duidelijk en anders hoor ik het wel. :slightly_smiling_face:

Ik slik de pil ook echt altijd door. Dus waarschijnlijk heb je idd een tussenbloeding gehad.

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Maar is je pil wel geschikt om door te nemen? Bij sommige merken doe je dat beter niet.

Huh? Slikken jullie de pil ALTIJD door? Dus nooit eigenlijk ongesteld? -maar dan wel tussenbloedingen-, lijkt me helemaal niet goed voor je lichaam, of maakt dat niks uit?

Ik zit nu ongeveer een jaartje denk ik aan de pil, en heb elke keer gewoon keurig een weekje gewacht en dan weer geslikt.

Volgens mij is doorslikken ook niet heel goed voor je, maar dat weet ik niet zeker.
Verder, volgens mij heb je een doorbraakbloeding gehad. Als je je heel erg zorgen maakt kan je gewoon een test halen.

Ongeveer 2/3 keer per jaar stop ik een week en word ik ongesteld. Ik had het al eens opgezocht op internet (en nu weer) maar nee het is niet schadelijk voor je lichaam en met bepaalde ziektes raden artsen het je zelfs aan. Enige nadeel zijn die tussenbloedingen maar dat gebeurd bij mij maar ongeveer 1x per jaar.

Mijn huisarts zei dat dat eigenlijk ook beter was. Ik slik ook door maar na 3 maanden doe ik een stopweek. Ik was altijd precies om de 28 dagen ongesteld en geen pijn. Sinds ik de pil slik heb ik in mijn stopweek last van buikpijn en hoofddpijn. In 9 jaar ben ik het 2x onregelmatig geweest

Hoelang ben je nou al ongesteld? En wijkt het af van hoe ongesteld je normaal bent?

De pil doorslikken is helemaal niet slecht voor je lichaam.
Ik heb een mini pil en deze heeft dus 4 weken, ik slik hem al jaren door.
Er is alleen een stopweek bedacht bij de pil omdat vrouwen het onmenselijk vinden om niet meer ongesteld te worden.

^^ Dat idd.

Uhm, nee hoor? Je mag zo lang doorslikken als je zelf wil, dus je kunt prima zes maanden doorslikken. Daar is helemaal niks schadelijks aan.

Verder: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html.