De pil doornemen?

Hoi!

Ik neem nu al een drie maanden mijn pil door, dus zonder stopweek.

Zijn er hier nog meisjes die dit doen?
Iemand die kan zeggen of dit invloed zou hebben op je vruchtbaarheid?

Ik ben trouwens ook aan het nadenken voor een spiraaltje, maar als de pil doornemen niet erg is voor je lichaam, dan blijf ik dit doen. Want ben een beetje ‘bang’ voor een spiraaltje te laten zetten.

Ik heb gelezen dat dit geen invloed heeft op je vruchtbaarheid, het kan wel zijn dat het wat langer duurt voor je zwanger kan worden, omdat je lichaam zich moet aanpassen.

Ik neem de pil door omdat ik veel last heb van mijn regels, ik heb ze wel altijd kort, max drie dagen, maar de eerste dag is heel heftig, vooral de pijn… Ik verlies trouwens niet zoveel bloed tijdens mijn regels.

algemeen pil topic

Het heeft geen effect op je vruchtbaarheid inderdaad. De pil op zich is wel niet goed voor je lichaam en je hebt een verhoogd risico bij bepaalde zaken (trombose bijvoorbeeld). Maar dat verhoogd niet als je hem doorneemt.

Pil doorslikken kan geen kwaad. Je loopt met het slikken van de pil sowieso al een iets groter risico op dingen zoals trombose, maar dat risico verhoogt niet bij doorslikken van de pil. Sowieso is ook de bloeding die je krijgt bij een stopweek kunstmatig opgewekt en eigenlijk vooral voor je eigen gemoedsrust. Anders kun je gewoon doorslikken tot je een doorbraakbloeding krijgt. Dan wel even een week stoppen, anders kun je last krijgen van ‘spotting’ waarbij je dan doorlopend steeds (wat) bloed verliest. Maar ik heb begrepen dat de ‘zooi’ in je baarmoeder na drie weken een maximaal punt heeft bereikt en daarna niet dikker meer wordt. Dus of je nu na 3 weken een stopweek doet of na 3 maanden, dat maakt niet uit.

Voor verdere dingetjes over de pil kun je inderdaad in het algemene topic terecht. http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html