De pil & diarree

Ik heb een beetje een dringende vraag,

Gisteren heb ik seks gehad met mijn vriend. hij is ook in mij klaargekomen. ik heb elke dag de pil netjes geslikt en vanochtend ook weer om 12.30. Alleen nou heb ik blijkbaar opeens diarree.

(even voor de info ik slik Diane35)
In de bijsluiter staat gewoon doorslikken en 7 dagen condoom gebruiken, maar er staat niks over als je de nacht van te voren seks hebt gehad en aangezien het sperma 2 dagen in leven kan blijven…
Wat kan ik nou het beste doen? Zou ik zwanger kunnen worden? want hij vertelde dat zijn moeder wel degelijk zwanger was geworden omdat ze de volgende dag moest overgeven. Geld dit dan ook voor diarree?
Ik ben nou best bang dat ik zwanger wordt…

Alvast bedankt!

Je hebt gisteren seks gehad en de pil van gisteren is goed opgenomen. Dus je bent tijdens de seks sowieso beschermd geweest. Volgens mij maakt het niet uit, je moet er alleen nu om denken, want het kan zijn dat de pil van vandaag niet goed is opgenomen.

Maar als je twijfelt, je kan altijd je huisarts bellen voor meer info, die weet het wel zeker !

Dus ik zou in principe vandaag nog zwanger kunnen worden…?

ik denk niet dat je zwanger wordt doordat je diarree hebt…

wil je echt zekerheid, dan vind je die echt niet op een forum, maar dan zul je gewoon even bij je huisarts langs moeten gaan.

Ik denk het niet eigenlijk … Z’n sperma is er gewoon uitgekomen gister lijkt mij, dus dan is de kans wel erg klein. Maar ik weet het niet 100% zeker, dus misschien moet je de huisarts voor de zekerheid bellen.

Volgens mij ligt het eraan dat je de pil dan niet goed door hebt geslikt.
Je kan er nog een pakken uit het reserverstripje dan moeten je klachten
als het goed is over een paar uur over zijn.

Door diarree kan het zijn dat je pil er al weer uit is, voordat ie volledig is opgenomen in je bloed.

Bel even naar de huisarts, vraag het aan de assistente en je hebt meteen duidelijkheid.

Ik heb gebeld naar de huisarts(assistente), ze dacht van niet maar ze wist het niet zeker ze is nu aan het overleggen met de huisarts zelf en belt zo terug.

Je kan het beste even je huisarts gaan als je er niet zeker van bent maar ik heb dit probleem regelmatig. Heb het prikkelbaar darm syndroom, ook wel spastische darm genoemd, waardoor ik nooit helemaal zeker weet of de pil wel lang genoeg (3 tot 4 uur) in mn lijf heeft gezeten. Als ik het echt niet zeker weet neem ik er gewoon nog 1 want ik slik liever een pil teveel dan dat ik een kind krijg!

Vaak een dubbele pil nemen is ook niet goed volgnes mij … Dan krijg je de dubbele hoeveelheid hormonen binnen, das niet gezond om dat vaak te doen.

Als je diarree hebt is de pil niet meer veilig.

als ze de pil gewoon goed doorslikt is er niks aan de hand lijkt me…