De pil (bijwerkingen)

Als eerste heb ik echt geen idee in welke forum dit onderwerp hoort.

Ik zag laatst een stukje op GS staan over de pil. Daar werd verteld over het slikken van de pil maar niet wat er gebeurt als je er mee stopt. Ik zit er over te denken om de pil te nemen voor mijn puistjes. Maar ik had op google gelezen dat mensen bijwerkingen kregen toen ze stopten met de pil.

Nu is mijn vraag aan alle meisjes die de pil gebruikt hebben, hebben jullie er bijwerkingen van gekregen toen jullie ermee stopten en wat voor een bijwerkingen waren dat?

als je ermee stopt gebeurd er niks hoor… tenminste bij mij niet ik weet niet of dat per persoon verschild.

Als je de pil slikt krijg je hormonen binnen, je lichaam denkt daardoor dat je zwanger bent. Je puistjes worden inderdaad minder, je word niet meer ongesteld, maar je zal ook iets aan komen omdat je een grotere eetlust krijgt. Maar als je ineens stopt, word je wel weer ongesteld.

De pil zal idd werken tegen puistjes, maar als je stopt komen de puistjes gewoon terug. Op latere leeftijd misschien minder, maar in principe stel je het allemaal gewoon uit. Als je echte last hebt van puistjes, kan je die ook op latere leeftijd krijgen. Mijn moeder had het net als ik, en nu nog heeft ze regelmatig een puistje. Dat blijf je houden.

Ik heb die pil ook geslikt, (tenminste de diane 35 is dat toch?) ik kreeg er enorme honger van en ben dus heel veel aangekomen, en werd er depressief van. volgens de dokter mocht ik hem 2 jaar slikken maar dat is dus uitgelopen tot 3 jaar omdat ik er laatst zelf mee heen ben gegaan anders had ik hem waarschijnlijk nog langer geslikt. op de site anticonceptie.nl staat dat je hem max 4 a5 maanden mag slikken en dan moet stoppen. ik ben inmiddels gestopt en heb nergens last van, dat depressieve trekt weer wat weg en ik heb geen oneindige honger/vreetkick meer. dus mijn bijwerkingen verdwenen en verder gebeurt er niks, ja je wordt weer ongesteld maar dat word je ook in je stopweek. al word dat wel minder erg door de pil dus het ongesteld worden als je stopt is weer iets heviger.

Ow en ik heb nu geen puistjes meer, ze zijn nog steeds weg ik ben nu 19 en was 16 toen ik er dus mee begon. kom misschien ook gewoon omdat ik wat ouder ben geworden maarja als je dus na 5 maanden (wat eigenlijk moet) stopt heb je kans ze terug te krijgen.

Ik weet niet of je bijwerkingen krijgt als je er mee stopt, maar ik kreeg wel bijwerkingen toen ik met de pil begon. Ik kreeg heel erg honger, waardoor ik meer moest eten en aankwam. Ik had last van stemmingswisselingen en was vaak verdrietig en chagrijnig.

Ik slik de pil nu al bijna 2 jaar en heb er totaal geen grotere eetlust van gekregen. Ik ben dus gewoon hetzelfde gebleven.
Weet dus niet of dat wel klopt, want mijn beste vriendin heeft er ook geen grotere eetlust van gekregen.
Misschien verschilt dit ook weer per persoon (:

@hartjeamy, heb je de diane 35? of een andere pil tegen puistjes?
En natuurlijk verschillen de bijwerkingen per persoon, iedereen reageert anders op hormonen.

Niet iedereen krijgt van de pil meer eetlust hoor, dat verschilt echt per persoon en per pil. Ik kreeg ook geen grotere eetlust er door. Ik ben er twee keer mee gestopt maar heb nooit bijwerkingen gekregen toen ik stopte, alleen toen ik er mee begon.

ik heb er ook geen grotere eetlust door gekregen maar ik merkte wel verschil toen ik overstapte naar een andere pil. het heeft dan ook maar 3 maanden geduurd voordat ik weer de diane 35 slikte

Algemene piltopic (te vinden bij Seks & zo).