De pil bij acne

Hoi meiden,
Ik ben 19 jaar en ik heb best wel last van acne. Ik heb al heel veel geprobeerd qua skincare etc, maar niks helpt. Ik slik de pil ter anticonceptie, maar gewoon de standaard pil die de huisarts bijna altijd voorschrijft als je begint met de pil en deze heeft dus absoluut niks gedaan voor mijn huid (misschien is het zelfs erger geworden). Nou heb ik gelezen dat de Yasmin of de Yaz pil kunnen helpen tegen acne. Ik zou dit wel graag willen proberen, maar eerst zou ik graag willen weten wat voor ervaringen anderen hiermee hebben. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat je huid eerst erger kan worden voordat het beter wordt, wat is jullie ervaring hiermee? Want als dat echt zo is wacht ik liever tot na de zomer met wisselen van pil.
Ik hoor heel graag wat jullie ervaringen zijn!! X

Heel veel meisjes hebben tegen acne de pil genomen en het help dat wel. Ik heb het ook gedaan maar ik heb er spijt. Wat je kan helpen tegen acne is:
-Voldoende water drinken
-Niet te uitdrogende gezichtsverzorging gebruiken want deze gaan je huid juist irriteren
-Kijken of je make-up de poriën niet verstopt
-Probeer natuurlijke gezichtsmasker zoals houtskool masker, witte klei masker, groene klei gezichtsmasker,…

Het gaat weer over. Acne hoort er gewoon even bij. Als je het extreem hebt, kan de huisarts nog medicijnen geven, maar eigenlijk is dat troep.

Wat betreft de pil. Je hebt varianten die remmend werken op het testosteron. Deze zijn ook werkzaam tegen acne. Het nadeel is wel dat sommige meiden het merken als het testosteron minder is, met name dat ze minder snel opgewonden worden van erotische prikkels. Je wordt minder snel geil zeg maar.

Ik had op mijn 19e acné en nu nog steeds. Als ik de pil slik is het erger. Nu is het voornamelijk voor mijn menstruatie.

Niemand kan voorspellen wat effect van een zwaardere pil is op jou… Zou het met je huisarts overleggen wat wel of niet slim is.

Yasmin is mij ooit meegegeven, maar ik vond alle andere bijwerkingen te heftig klinken.

Het heeft niet zozeer te maken met ‘zwaarder’ of ‘lichter’, maar welke stoffen er in zitten. In Yasmin zit drospirenon, dat heeft een anti-testosteron werking. Het kan helpen om acne te verminderen, maar kan (hoeft niet) ook je seksleven nadelig beïnvloeden. Ik bedoel dan ook vrijen met jezelf.

Oh ja, mijn huisarts gebruikte het woord zwaarder ooit. Ze doelde op meer bijwerkingen.

Ik slik het liefst helemaal niet de pil. Maar mijn vriend heeft een vasectomie, dus ik heb het geluk dat het niet hoeft.