Dé perfecte nagels!

Stap 1: Propere handen en nagelrandjes
Je kent het allemaal wel, een vies nagelrandje na het paardrijden, in de tuin werken,… Van die nagels, waarbij viezigheid achter het stuk nagel wat uitsteekt zit. Persoonlijk vind ik het enorm ranzig als ik dit zie bij iemand, het staat niet bepaald charmant. Houdt daarom altijd je handen en zeker nagelrandjes schoon. Als het zwarte randje niet helemaal weg is na gewoon de handen te wassen met zeep, kan een nagelborsteltje zeker van pas komen.

Stap 2: Leuke vorm
Nagels vijlen is de beste manier om je nagels bij te houden. Veel beter dan nagels knippen, waarbij je nagels gemakkelijk kunnen scheuren. Gebruik twee soorten vijlen: één grove vijl om je nagels in te korten, en een fijne vijl om ze bij te houden. Wil je toch liever een nagelschaartje gebruiken? Knip dan een stukje van je nagels af en werk daarna bij met een fijne vijl. De vorm kan je zelf kiezen naargelang je smaak.

Stap 3: Nagelbadje (voor wittere nagels)
Het is goed om je nagels af en toe eens helemaal te verwennen. Dat kan goed met behulp van een nagelbadje. De benodigdheden zijn citroensap, tandpasta, een beetje olijfolie, warm water en een nagelborsteltje. Je maakt eer een papje van 3 soeplepels citroensap, een tandpastasliertje van ongeveer 5cm lang en een soeplepel olijfolie. Je mengt het met het borsteltje en brengt het daar volgens op je nagels aan. Je schuurt ongeveer 1 minuutje per nagel en laat daarna je handen weken in een kommetje warm water me een beetje zeep. Als je tegen het gebruik bent van de middeltjes, is een badje met wat zeep ook gewoon goed!

Stap 4: Nagelriemen
Vaak wordt deze stap overgeslagen maar voor mij is het verzorgen van de nagelriemen een echte must! Met een speciaal bokkenpootje duw je de nagelriemen terug en zien je nagels er verzorgd uit en het doet je nagels nog langer lijken (handig als je dus wat kortere nagels hebt).

Stap 5: Handcrème
Smeer je handen in met een handcrème die ook de nagels versterkt. Zo heb je heerlijk zachte handen en mooie sterke nagels. Er zijn tegenwoordig veel verschillende handcrèmes die ook je nagels verzorgen. Deze handcrèmes zijn gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

leuk, maar waarom schrijf je t niet in een blog?

oke bedankt.

Bedankt voor deze vernieuwende info!

Heb een blogje gemaakt, maar aangezien ik niet echt handig erin ben, kan ik geen foto’s uploaden enzo, moet nog even oefenen dus deelde ik het alvast hier :kissing:

wat bedoel je? @ Greywolf

*GrayWolf