De Perfecte Foundation?

Ik ben nogal een typ die eeuwig bezig is met haar make-up (En het geregeld opnieuw moet doen vanwege een streep van mijn mascara, of eyeliner of een iets te grote veeg met me poeder)
En omdat mijn huid nogal vol zit met littekentjes en onzuiverheden, is conclearer en foundation de perfecte oplossing voor een egale huid (en dan geen plamuur)
Maar zelf heb ik geen goeie foundation kunnen vinden of concealer.

Iemand een aanrader voor een foundation voor mensen met een onzuivere huid?

Ik hoop dat ik dan niet alleen volgens mezelf spreek.

Xx.

Concealer neem ik aan dat je bedoelt?

En wat betreft de foundation, als je echt een goede wilt zou ik een keer naar de MAC of Douglas gaan en je daar laten adviseren.
Zeker als je al een onzuivere huid heb moet je uitkijken met wat je erop smeert, het kan al gauw een te dikke laag worden en je wilt er vast niet uit zien als een pannenkoek.

MAC echt aan te raden!!

Hahahah xD
conclearer, hoe kom je erbij :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik heb camouflage stift hema opzich wel goed!,
voor foundation, ik zoek zelf ook nog een goede…,
maar ik wil er ook een op waterbasis iemand een goede???

Ikzelf heb als probeersel nu Essescense.
Maar ik ben van mening dat goedkope foundation niet altijd je-van-het is.
Een wat dure van L’Oreal of Maybeline of wat dan ook, doet 't beter.
Daarnaast heb je poeder of vloeibaar, experimenteer.

dacht aan concealer en aan clearasil.
Don’t ask me.

Maar btw: Ik ga wel eens langs de MAC, of Douglas. Is toch hier om de hoek.

De concealer van mac is goed, die heeft een vriendin van mijn, ze heeft een paars-roodachtige wijnvlek op haar gezicht, maar je ziet hem helemaal niet door de concealer en doet nieteens zo heel erg veel op!

Echt een aanrader, ga hem zelf ook kopen :slightly_smiling_face:

Mijn meoder heeft een hele geode foundation van Maxfactor…
Hij is alleen al uit de winkels volgens mij (oude collectie) want ze heeft hem al best wel lang.

ik had eerst altijd een beetje sephora, maybelline enzo, en dat werkte redelijk, maar mijn zusje heeft nu een concealer van mac gekocht. Ik heb hem even uitgeprobeerd en hij is zo goed! echt duur, maar zeker het geld waard. Ik ga hem ook kopen :grinning:!

Foundation heb je in alle soorten en alle kleuren en alle merken,
Er is van alles, in jou vorm jij hebt last van littekens en vette huid toch, als ik het goed las?

Foundation heb je in alle soorten:
Vloeibare, mousse , creme, getinte dagcreme , poeder foundation, minerale , compacte foundation , foundation in een stick, kwast.

Zat om uit te kiezen,
bij jouw zou ik in laagjes werken, met een foundation aleen krijg je het nartuurlijk niet weg. begin bijv. met een getinte dagcreme of concealer of allenbij het is heel erg goed om te gebruiken, aleen met concealer droog je de huid uit wat je beter niet bij littekentjes kan doen en helemaal niet in de winter, dan krijg je irritaties en ga je eraan zitten waardoor je wondjes of meer krijgt. als je de getinte dagcreme hebt gebruikt kan je met een goeie foundation gebruiken, zelf ben ik een voorstander van je kan beter iets duurder kopen dan een goedkope van essence of bijv. van maybeline, het werkt misschien wel, of het zit fijn, maar dat is dan of niet lang of het geeft irritaties. altijd is er wel een nadeel eraan. ik zelf heb chanel. chanel bij de ici paris XL was afgeprijsd voor iet sminder, en ik wil al langer een goeie dus heb ik die gekozen en helemaal niet spijt van, deze kun je op doen met een stipler brush, spons etz. of nartuurlijk met de handen, maak deze goed warm dan is het altijd beter, en blijft het beter zitten.

daarna kan je voor de extra finale touch een minerale poeder een finishing poeder gebruiken, doe deze heel licht, zodat die foundation minder opvalt en ook minder opvalt dat je minder laagjes hebt.

poeder, droogt je huid ontzettend uit, maar als je het goed wil doen, en over je foundation het doet, is het minder minder minder erg! ;’)

Hoop dat je wat had aan mijn informatie,
het is niet de bedoeling dat je er nu uit gaat zien als een barbie, maar een egale goeie huid met 1 tint.

xxx’

omg ligt MAC bij jou om de hoek? lucky bastard :stuck_out_tongue:

Bedankt! Ja ik heb een vette onzuivere huid. Altijd fijn… Ik gebruikte altijd zelf van L’oreal of Bourjois. En dan vloeibare, een dagcréme, concealer, foundation, en bij nood een poeder.
Heb zelf alleen nooit geld, ben namelijk verslaafd aan schoenen en topjes.
Dus heb ongeveer vaak maar 10 tm 20 euro over.

Ik ga wel vrijdag even kijken bij de MAC heb nu toch me loon binnen.

Bedankt voor je tips !

Xx

Geen dank, ik doe het graag.

ik heb net nog even voor je nagevraagd, zelf was ik ook vrij nieuwsgierig,
als je een gewone concealer een huidskleurige gebruikt is die niet voor je littekens, daar heb je een rode voor nodig. die kan je vast wel bij mac krijgen, als je toch goedkoop wil hebben zou ik kiezen voor de merken: mac, biotherm valt nog mee als je bijv bij de ici paris iets er vanaf ziet te krijgen, mensen soms lukt dat! gosh vindt ik zelf een fijn merk of ja, loreal maybeline die merken.
laar het me weten in mijn gastenboek wat je gaat kopen, hebt gekocht, ben heel erg benieuwd!

xxx’

Ja, ik ga op het internet nog wat rond bazuinen op concealers. Want ik woon gewoon lekker in Amsterdam en me school is in Zuid, en ik woon daar ook dus alles is lekker dichtbij.
Ik denk dat ik gewoon een goeie concealer ga kopen. En dan een foundation van revlon (Die hebben vele vriendinnen van me en die zien er dagelijks op-en-top uit!) en dan geen poeder want dat ziet er bij mij vaak plamuur uit.

Naja lang leven de stad!

Ik zal je het zeggen hoor :wink:

Xx.