http://i43.tinypic.com/jv6d1s.jpg
Hebben jullie na het lezen van een boek ook wel eens de behoefte om erover te kletsen met anderen? Of nog even extra weg te zwijmelen bij de karakters? Suggesties te doen hoe het boek beter had gekund of een recensie erover te schrijven? Ik wél! En nog leuker lijkt het me om allemaal tegelijkertijd in een boek te starten en daarover na te praten Daarom heb ik de boekenclub gestart en onderhand hebben we al een heel aantal leden! Als je ook mee wilt doen kun je je nog altijd aanmelden.
Biografieën van de leden
Merel [memyselfandi2x2]topic-starter
Leeftijd: 18 jaar
Werk/opleiding: Voor een jaar au pair in Engeland; van plan om HBO Ergotherapie te gaan studeren volgend jaar.
Hobby’s: Schrijven, fotografie, lezen, crea-bea bezigheden.
Favoriete schrijver(s): Jane Austen, J.K. Rowling (Harry Potter-serie), Simone van der Vlugt, Lauren Kate (Fallen books)
Favoriet(e) boek(en): De Eenzaamheid van de Priemgetallen, De schaduw van de wind, Fallen Books
Anouk [WriteLove]
Werk/opleiding: Vavo, volgend jaar HBO Toerisme en Recreatie
Hobby’s: Schrijven, dansen, stappen
Favoriete schrijfsters: Sophie Kinsella, Jill Mansel, Lauren Conrad
Favoriet(e) boek(en): Vind ik heel erg moeilijk om te zeggen! Ik vind veel boeken leuk/goed, maar kan zo niet een paar favorieten noemen. Misschien na het lezen van boeken in dit topic wel, haha!
Codie [lipleesbroek]
Werk/opleiding: Journalistiek
Hobby’s: Schrijven, uitgaan, internetten, lezen
Favoriete schrijfsters: Sophie Kinsella, Lauren Conrad, Stephanie Meyer, Arnon Grunberg, Tim Krabbé,
Favoriet(e) boek(en): Twilight serie, boeken van Sophie Kinsella (niet de shop-a-holic serie, die vind ik bagger haha)
Madelon [DeSnor]
Leeftijd: 17 jaar
Werk/opleiding: Havo
Hobby’s: Lezen, Muziek maken, toneel spelen.
Favoriete schrijver(s): Jodi Picoult, Victoria Hislop, en anderen :x
Favoriet(e) boek(en): Het venetiaanse huis, Het Eiland, Huis achter de heuvel…
Elise [Anapoda]
Leeftijd: 19
Werk/opleiding: HBO communicatie
Hobby’s: Lezen (boeken/tijdschriften/fora), winkelen, schrijven, op het terras zitten
Favoriete schrijfsters: zijn er heel veel, maar Lauren Weisberger, Victoria Hislop en Sophie Kinsella horen tot mijn favorieten
Favoriet(e) boek(en): Gossip & Gucci, Het Eiland. Ik heb ook genoten van de Gossip Girl boeken, Harry Potter, Hoe overleef ik en de Shopaholic-serie.
Aziza [beazies]
Leeftijd: 14 jaar
Werk/opleiding: 3vwo, wil later internationaal en europees recht studeren + in parijs wonen.
Hobby’s: Schrijven, lezen, tekenen/schilderen, dingen maken, foto’s maken met mijn digi-camera
Favoriete schrijver(s): J. K. Rowling, Stephanie Meyer, Simone van der Vlught, schrijfster van the chemical garden trilogy, Suzanne Collins, Michael Grant
Favoriet(e) boek(en): Harry Potter, Dit is alles, Het laatste offer/ de reünie, Twilight, Verwelken (the chemical garden trilogy), hongerspelen, gone.
Er zijn een heel aantal mensen die lid waren maar daarna nooit meer in het topic geweest zijn, deze heb ik eruit gegooid. Wil je alsnog mee doen dan moet je je weer opnieuw aanmelden en af en toe ook iets van je laten horen…!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerste boek: Pride & Prejudice (Nederlandse versie: Trots & Vooroordeel) - Jane Austen Voorlopige lees- en discussie datum: 28 november 2011 t/m 9 januari 2012
http://1.bp.blogspot.com/_2RCeG260EvQ/TIzZa2jH39I/AAAAAAAAAco/nSzggeLJISg/s200/9780141028101L.jpg