De (online) Boekenclub (voor lezers/schrijvers!)

http://i43.tinypic.com/jv6d1s.jpg

Hebben jullie na het lezen van een boek ook wel eens de behoefte om erover te kletsen met anderen? Of nog even extra weg te zwijmelen bij de karakters? Suggesties te doen hoe het boek beter had gekund of een recensie erover te schrijven? Ik wél! En nog leuker lijkt het me om allemaal tegelijkertijd in een boek te starten en daarover na te praten :slightly_smiling_face: Daarom heb ik de boekenclub gestart en onderhand hebben we al een heel aantal leden! Als je ook mee wilt doen kun je je nog altijd aanmelden.

Biografieën van de leden

Merel [memyselfandi2x2]topic-starter
Leeftijd: 18 jaar
Werk/opleiding: Voor een jaar au pair in Engeland; van plan om HBO Ergotherapie te gaan studeren volgend jaar.
Hobby’s: Schrijven, fotografie, lezen, crea-bea bezigheden.
Favoriete schrijver(s): Jane Austen, J.K. Rowling (Harry Potter-serie), Simone van der Vlugt, Lauren Kate (Fallen books)
Favoriet(e) boek(en): De Eenzaamheid van de Priemgetallen, De schaduw van de wind, Fallen Books

Anouk [WriteLove]
Werk/opleiding: Vavo, volgend jaar HBO Toerisme en Recreatie
Hobby’s: Schrijven, dansen, stappen
Favoriete schrijfsters: Sophie Kinsella, Jill Mansel, Lauren Conrad
Favoriet(e) boek(en): Vind ik heel erg moeilijk om te zeggen! Ik vind veel boeken leuk/goed, maar kan zo niet een paar favorieten noemen. Misschien na het lezen van boeken in dit topic wel, haha!

Codie [lipleesbroek]
Werk/opleiding: Journalistiek
Hobby’s: Schrijven, uitgaan, internetten, lezen
Favoriete schrijfsters: Sophie Kinsella, Lauren Conrad, Stephanie Meyer, Arnon Grunberg, Tim Krabbé,
Favoriet(e) boek(en): Twilight serie, boeken van Sophie Kinsella (niet de shop-a-holic serie, die vind ik bagger haha)

Madelon [DeSnor]
Leeftijd: 17 jaar
Werk/opleiding: Havo
Hobby’s: Lezen, Muziek maken, toneel spelen.
Favoriete schrijver(s): Jodi Picoult, Victoria Hislop, en anderen :x
Favoriet(e) boek(en): Het venetiaanse huis, Het Eiland, Huis achter de heuvel…

Elise [Anapoda]
Leeftijd: 19
Werk/opleiding: HBO communicatie
Hobby’s: Lezen (boeken/tijdschriften/fora), winkelen, schrijven, op het terras zitten
Favoriete schrijfsters: zijn er heel veel, maar Lauren Weisberger, Victoria Hislop en Sophie Kinsella horen tot mijn favorieten
Favoriet(e) boek(en): Gossip & Gucci, Het Eiland. Ik heb ook genoten van de Gossip Girl boeken, Harry Potter, Hoe overleef ik en de Shopaholic-serie.

Aziza [beazies]
Leeftijd: 14 jaar
Werk/opleiding: 3vwo, wil later internationaal en europees recht studeren + in parijs wonen.
Hobby’s: Schrijven, lezen, tekenen/schilderen, dingen maken, foto’s maken met mijn digi-camera
Favoriete schrijver(s): J. K. Rowling, Stephanie Meyer, Simone van der Vlught, schrijfster van the chemical garden trilogy, Suzanne Collins, Michael Grant
Favoriet(e) boek(en): Harry Potter, Dit is alles, Het laatste offer/ de reünie, Twilight, Verwelken (the chemical garden trilogy), hongerspelen, gone.

Er zijn een heel aantal mensen die lid waren maar daarna nooit meer in het topic geweest zijn, deze heb ik eruit gegooid. Wil je alsnog mee doen dan moet je je weer opnieuw aanmelden en af en toe ook iets van je laten horen…!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerste boek: Pride & Prejudice (Nederlandse versie: Trots & Vooroordeel) - Jane Austen Voorlopige lees- en discussie datum: 28 november 2011 t/m 9 januari 2012

http://1.bp.blogspot.com/_2RCeG260EvQ/TIzZa2jH39I/AAAAAAAAAco/nSzggeLJISg/s200/9780141028101L.jpg

Topictitel mag niet in hoofdletters.

Helaas weet ik niet hoe ik het moet veranderen… Vrolijke reactie trouwens :wink:

Hahah, ze bedoelt het vast niet gemeen ofzo.
Er komt sooner or later wel een mod langs die het even veranderd. En anders kun je het altijd even vragen aan eentje door die te noten. :’)

Btw, ik vind het wel een leuk idee! Maar ik heb 't al overal zo druk mee…

Oke dit topic houd ik in gedachten.
Ik heb trouwens een goodreads account

Leuk idee!

ik vind het echt een super leuk idee, ben zelf totaal geen schrijver maar houd absoluut van lezen!
helaas heb ik erg weinig tijd dus ben bang dat ik niet mee kan doen.

Haha, nee ik hoop het niet :stuck_out_tongue: Ik had alleen ff zoiets van: ooh, is dat het enige :’( XD

Maargoed, iedereen bedankt voor de leuke reacties!! Ik snap dat iedereen het druk heeft op het moment (kerstmis en 5 december komen er dan ook aan…) maar de wintermaanden vind ik wel echt van die lees maanden! Lekker vroeg in bed - of op de bank - met een goed boek :slightly_smiling_face: Als jullie toch besluiten mee te doen hoor ik het graag!! Het lijkt me erg leuk om hier op het forum ook iets te starten wat met lezen/boeken te maken heeft, het is zo’n beetje nog het enige wat mist!

Lijkt me opzich wel tof maar ik lees in het engels duss…

Ik vind het ook wel een leuk idee, maar ik denk toch dat het moeilijk is om een boek te vinden dat iedereen leuk vind!

Lijkt me heel leuk, maar ben bang dat ik er geen tijd voor heb.

Geeft niks hoor, ik lees ook voornamelijk in het Engels! :grinning: Vind ik eigenlijk het leukst, haha! Woon nu een jaar in Engeland dus kan goedkoop Engelse boeken kopen :wink: Maar je kan alle boeken zowel in het engels als het nederlands lezen, verhaallijn blijft hetzelfde :slightly_smiling_face:

Nja je weet nog niet van te voren of je het leuk vindt natuurlijk maar we zullen dan natuurlijk met zijn allen kijken wat ons het leukste lijkt enzo en soms moet je je ook gewoon in iets storten waarvan je van te voren denkt dat je het niet leuk vindt (denk ik dan, haha!)
Edit: we zouden eventueel iedere x een ander thema kunnen doen ofzo :slightly_smiling_face:

Haha ja dat klopt. Nou ja, ik wil wel meedoen! :slightly_smiling_face: Dan ook even een kleine biografie van mij.

Naam: Anouk
Werk/opleiding: Vavo, volgend jaar HBO Toerisme en Recreatie
Hobby’s: Schrijven, dansen, stappen
Favoriete schrijfsters: Sophie Kinsella, Jill Mansel, Lauren Conrad
Favoriet(e) boek(en): Vind ik heel erg moeilijk om te zeggen! Ik vind veel boeken leuk/goed, maar kan zo niet een paar favorieten noemen. Misschien na het lezen van boeken in dit topic wel, haha!

Titel veranderd :slightly_smiling_face:

Hé ik heb ook de Eenzaamheid en de Fallen-reeks gelezen. Ik vond de eerste echt super, en de fallen reeks wel oké. De motieven vond ik goed in de Fallen-reeks.

Hee! Wat leuk dat je de Eenzaamheid ook zo goed vond! Heb je de film er ook van gezien?? (Die vond ik echt een tegenvaller vergeleken bij het boek). Vond bij de Eenzaamheid vooral het einde zo origineel, dat toch blijkt dat hun problemen uiteindelijk groter zijn dan dat hun relatie aan kan. Vond het evengoed ook wel zielig dat Mattia denkt dat zij nog steeds met haar man is terwijl dat niet zo is enzo (kreeg tranen in mijn ogen :stuck_out_tongue:). Het realistisch hard!

De Fallen-reeks vind ik vooral zo leuk omdat het niet wéér het hele vampier gedoe is en het ook een beetje binnen de perken blijft van wat wel en niet kan (weet niet of je de twilight saga heb gelezen maar daarbij vond ik het laatste boek zó’n tegenvaller). Vind bij Fallen het thema gewoon super-ontroerend (ook al is het af en toe wat voorspelbaar, haha! Vond de motieven inderdaad ook goed, de karakters zijn wel redelijk goed uitgedacht en het hele achtergrond verhaal ook over de splitsing in Hemel en Hel enzo, daar blijft Lauren Kate niet zo vaag in en de eindjes kloppen ook. (In tegenstelling tot Twilight - die ik overigens ook wel oké vond - waarbij vampiers wiens hart niet klopt blijkbaar wel een kind kunnen verwekken [biologisch gezien niet mogelijk - doordenkertje…] )

Zo, er komt misschien toch nog wat gepraat over boeken op gang! I like it :grinning:

Wat is by the way een goodreads account??

Bedankt :grinning:

[b]Met Anouk erbij zijn we al met twee leden!! :grinning: Leuk dat je mee wilt doen :slightly_smiling_face: Heb hier ook wat boeken van Jill Mansel liggen (mijn gastmoeder leest ze graag), maar ben nog niet verder gekomen dan de achterkant te lezen. Misschien kunnen we ook eens een Jill Mansel boek doen :slightly_smiling_face: Lijkt me wel leuk.

Zullen we het minimum aantal vaste leden op 4 mensen zetten ofzo? (Hopelijk worden het er meer dan dat, maar het is een begin :wink: )[/b]

Ik lees op het moment trouwens Wuthering Heights (in het Engels, ben net bij hoofdstuk 3 van de 32) en vindt het nog best lastig moet ik toegeven! Wil graag al die klassiekers lezen maar moet nog erg wennen aan het langzame tempo van die tijd, haha!