Hoi!
Ik heb laatst bij een gesprek met mijn mentor en afdelingsmanager te horen gekregen dat het vrijwel definitief is dat ik dit jaar moet blijven zitten. Het klopt dat het vroeg is om dit te horen, maar hoe ik er nu voor sta is niet meer op te halen. Ik kom van een andere school, en de overstap was groter dan ik gedacht had. Ik zit nu in de 4e klas gymnasium en ik ben 15. Ik vind het echt verschrikkelijk! Ik heb echt héle goede vrienden, en ik ken helemaal niemand uit de 3e klas, waarmee ik dus volgend jaar in de klas kom te zitten. In de 4e waar ik nu mee zit zitten zulke leuke mensen (incl. crush), vrienden, en ook iemand waar ik erg trots op ben om in hetzelfde jaar te zitten, en ik vind het zo jammer dat zij dan allemaal naar Rome gaan volgend jaar zonder mij… Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik hoor graag ervaringen en misschien wat tips hoe ik de pijn toch wat kan verzachten :]
Van de 3e naar de 4e is het sowieso anders dan van de 2e naar de 3e. Je komt nu met mensen te zitten die een profiel kiezen, en hierdoor kunnen diegene vaak ook niet bij hun vrienden in de klas komen. Kortom, er zullen er wel meerderen zijn die niemand kennen of niet echt bevriend zijn met de rest. En verder moet je voor ogen houden dat je die vriendinnen van dit jaar niet kwijt raakt. Vertel hen dat jouw doubleren niet betekent dat jullie geen vriendinnen kunnen blijven, en blijf leuke dingen doen met elkaar. Daarbij hebben jullie meer gespreksstof als jullie weer afspreken.
ik zou dit jaar toch gewoon je best doen zoals samenvattingen maken dat scheelt voor volgendjaar. Bewaar al je so’s en toetsen vaak krijg je ook dubbele toetsen heb ik wel eens gehoord.
En alles wat je nu doet is meegenomen voor volgendjaar en kan je het beter oppakken! Jij bent dan al een stapje voor op de rest
En ja de klassen worden weer omgegooid dus een heleboel zitten ook niet bij vriendjes in de klas. En misschien blijven er nog wel meer zitten, niet uit jouw klas maar uit een andere klas?