De negen straatjes (Amsterdam)

Vooraf: Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar stond geen topic bij dat echt specifiek hierover gaat.

Ik ga binnenkort naar Amsterdam en m’n moeder wil dan eindelijk met me naar de negen straatjes. We willen ook nog gewoon de Kalverstraat uitlopen die dag, dus ik kan helaas niet alle winkels in de negen straatjes in- en uit lopen. Weet iemand daarom welke winkels ik echt niet moet missen daar? Welke winkels zijn de leukste? Het hoeven niet per se alleen kledingzaken te zijn, ik wil bijvoorbeeld ook nog leuke meubeltjes.

Alvast bedankt!

zipper; huidenstraat
episode; berenstraat
laura dolls: weet ikniet meer?!
gewoon een kaart kopen en al die straatjes door lopen… verder weet ik het niet zo. ben vandaag nog geweest toevallig, haha maar ik zag niks leuks.

De Vans store, ik weet alleen niet in welk straatje die zit.

jaa ik wil ook weten!

Welke winkeltjes?

Volgens mij was hier toch echt een topic over want ik heb wel eens vaker gereageerd op een topic waarin iemand vroeg welke winkels leuk zijn in de 9 straatjes.

Inderdaad Episode en de Zipper, Paul Frank Store

De 9 straatjes zijn echt super leuk!

http://www.de9straatjes.nl/
hier staan de winkels ook op, kun je van tevoren al kijken wat je leuk lijkt (: maar op zich zou je toch ook er doorheen kunnen lopen en dan zelf kijken welke het leukste zijn? en verder ben ik het idd eens met die hier al genoemd worden.

Dankje, op die site heb ik gekeken maar overal staat zo’n mooie beschrijving bij, dus heb liever persoonlijke ervaringen :stuck_out_tongue:

@ Eram: Als je bij de zoekfunctie intypt: “de 9 straatjes” of “negen straatjes”, komt er geen topic uit dat alleen over de 9 straatjes gaat. Wel een topic over tweedehands in Amsterdam, maar in de negen straatjes is niet alles tweedehands en dat hoef ik ook niet per se. Zolang het maar leuk is :grinning:

Vans store in de Runstraat en de Darling ook in de Runstraat (voor kleren, hele leuke tassen en zelfgemaakte cupcakes). Verder zoals eerder gezegd Laura Dolls-wolvenstraat, zipper-huidenstraat, episode-berenstraat (echt héele leuke winkel). Moscow zou ik ook ff binnenlopen, die zit ook in de Runstraat en Beadies, Scotch en Soda en Laundry Industry in de Huidenstraat. En dan is er nog een ,in mijn ogen naamloos, winkeltje in de Berenstraat geloof ik, waar je ook de Coffee Company hebt als je een koffiepauze in wil lassen, maar dan kan je ook naar Kaldi gaan die op de hoek van de Herengracht en de Wolvenstraat zit. Ook is er Skins Cosmetics in de Runstraat, niet voor kleren maar toch een leuke winkel. En tot slot de Paul Frank store in de Hartenstraat en verder zijn er vast nog wel winkeltjes waar je gewoon ff naar binnen loopt die er niet bij staan maar dit was het wel zo ongeveer denk ik.

En als ik jou was zou ik op een maandag gaan, want dan kan je eerst naar de Noordermarkt in de Jordaan (daar zit ook een American Apparel waar je echt even geweest moet zijn), waar je heeeel erg leuke vintage kleren kan kopen (en biologisch eten), maar dan moet je wel vroeg zijn (uurje of negen) en dan kan je met de stop/go-bus naar de negen straatjes, die kost maar één euro en dan mag je er een uur onbeperkt mee stop/go-en, hij komt om de 10 minuten geloof ik langs en gaat vanaf het waterlooplein, over de amstel en dan over de prinsengracht van de oost-kant tot de west-kant en aan de andere kant van de gracht weer terug van west tot oost en weer over de amstel, de blauwbrug en naar het waterlooplein. Op het waterlooplein kom je door met de metro vanaf centraal een (willekeurige) andere kant op te gaan en uitstappen bij halte waterlooplein. En de bushalte is net voor de tramhaltes die schuin tegenover elkaar staan en die bus stopt op elk willekeurig moment dat je op de stop-knop drukt. De makkelijkste manier om over de grachten te reizen afgezien van de fiets denk ik.

http://www.gvb.nl/reizige…en/Pages/stopgokaart.aspx

Ik zie net dat de stop/go-bus ook op centraal stopt.

Cortinapapier in de Reestraat is ook echt schattig,
dan kun je een stuk papier kopen waarmee je net een boek kunt kaften ofzo,
het is echt heel schattig! :slight_smile:

En verder inderdaad de Episode, Zipper, Laura Dolls etc.

Ik ga morgen naar adam, en we willen ook graag naar de 9 straatjes, hoe kom je daar vanaf de kalverstraat ?

Ik was er vorige week nog, maar heb niks gekocht.
Zag niet hele leuke dingen, en ik vind het vrij duur!
Niet in de tweedehands winkeltjes, maar verder.
Episode is inderdaad leuk. (:
Oh, en ik ben door alle negen straatjes heen gelopen, en de hele Kalverstraat uitgelopen en nog een beetje rondgeslenterd in één middag haha. Dus het moet kunnen. (:

Oh, oud topic haha.
Kijk even op google maps?

ja idd haha, okee ! en er is ook zo’n bekende taarten winkel in de 9 straatjes, die moet heel lekker zijn, hoe heet die ?

Euhm, ik ga het vanmiddag even voor je opzoeken okee?
Ik heb zo’n 100% Amsterdam boekje, met een Negen Straatjes hoofdstuk.
Staan alle leuke winkeltjes in. (:

okee is goed ! :slightly_smiling_face: dankjewel ! :slightly_smiling_face:

In mijn boekje staat geen taarten winkel.
Misschien bedoel je de Taart van m’n Tante?
Dat is een redelijk bekende taarten winkel in A’dam.
Hij zit in de Ferdinand Bolstraat en in de Jacob van Campenstraat. (:
Bij Nielsen in de negen straatjes kun je trouwens ook taart eten, maar dat is geen typische taarten winkel.

En natuurlijk COS! Weet alleen niet uit mn hoofd in welke straat die zit.

Ben ik de enige die de 9 straatjes saai vind?