De Nederlandse identiteit

^Hmm, daar heb je een punt , vooral in dammen bouwen zijn we erg sterk.

Ja het moest even in 4 posts haha. Ik bedacht het me niet in 1x

Het maakt niet echt uit waar het vandaan komt.
Nederland heeft het zn eigen gemaakt.

Wij zijn/waren de ultieme melting-pot.

Dat was vroeger ook al zo hoor. :slightly_smiling_face:

Dankjewel :blush:

.

@leChaperonRouge

Nou, ik heb altijd het idee dat andere landen veel nationalistischer zijn dan Nederland.

Is de Nederlandse identiteit nou ook echt zo belangrijk? Ik denk dat het goed is dat er in NL een samengestelde identiteit is. Als je alleen maar kaas zou eten wordt je toch ook kotsmisselijk. Je moet gewoon het beste overal vandaan halen en samenzetten en dan heb je een geweldige identiteit!

.

:’) wtf

flashback naar m’n examen Nederlands

Ik vind dat de Nederlandse indentiteit het verdraagzame is, de saamhorigheid. Maar ik denk dat deze langzaam aan het verdwijnen is, omdat er steeds meer andere nationaliteiten naar Nederland komen, en die zich niet aan Nederland, onze cultuur aanpassen, maar dat Nederland zich aan hen moet aanpassen. En dat vind ik jammer.

Balkenende had het toch altijd over de VOC mentaliteit, dat zal wel typisch Nederlands zijn dan.

Zonder identiteit is een land niks. De laatste jaren is Nederland en haar cultuur zo veranderd, dat er bijna niks meer over is van de cultuur. Als je naar andere landen kijkt, zijn die landen veel nationalistischer. Nederland is veel te soft.

…bestaat niet!

Ieder land heeft een identiteit. Dat Sinterklaas van Turkse afkomst is maakt toch niet uit? De Turken zien hem niet eens als iemand die bij de Turkse cultuur hoort x]

drop is nederlands haha

Ik denk niet dat je echt nederlandse symbolen hebt, ja misschien de molen, de klompen en kaas maar ik denk dat ze de nuchterheid ermee bedoelen, de karakter en het dagelijksleven. Of zeg ik nu iets doms?

Wat ik typisch Nederlands vind? Niet veel eigenlijk, het meeste is toch door de allochtonen binnengehaald. Tulpen bijvoorbeeld, wat typisch Nederlands zou zijn, ZIJN TURKS.

Wat is de identiteit van Italie, Spanje, of Frankrijk dan ? Pasta, Paella en Wijn ?