dé naaistreek van wehkamp

Ik heb dus ooit een mobiel gekregen van Wehkamp met abonnement en alles (was een of andere aanbieding). Toen in november/december 2008 kon hij opeens niet meer opladen, dus ging die terug naar Wehkamp voor reparaties. (gewoon gratis, want we hadden garantie.) Nou, hij was dus weg en zou na drie weken weer terug komen, gerepareerd en al. Maar na drie weken, geen mobiel. Inmiddels was het al weer eind januari en nog steeds geen mobiel terug. Toen kregen we een brief waarin stond dat de mobiel niet onder de garantie viel en we 150 euro zouden moeten betalen voor de reparatie óf 60 euro om hem terug te krijgen zonder reparatie. Dus wij dachten: we wachten tot Mei, dan is mijn abonnement afgelopen en moet ik toch een nieuwe mobiel. Want we wouden natuurlijk ook geen 60 euro betalen om hem terug te krijgen zonder reparatie, want dat slaat gewoon nergens op! Een beetje mijn mobiel te lang weghouden en er dan ook nog 60 euro voor vragen!
Maar vandaag was opeens mijn mobiel er weer! En natuurlijk, die 60 euro moest betaald worden. Dus zit ik nu met een mobiel waar ik niks mee kan omdat die niet wil opladen, en een portemonnee met 60 euro minder!
flink genaaid dus.

Wat vinden jullie hier nou van? (als jullie mijn verhaal een beetje snappen xD)

Dat is naar.

Eigenlijk ben je nu dus verplicht om een kapotte mobiel te kopen, en dat zou ik dus niet doen. Laat ze die mobiel lekker houden.

Ja dat is heel erg balen!

Wehkamp heeft dus iets gedaan waar ze niet om gevraagd zijn. 't Is dus ongeveer hetzelfde als je auto ongevraagd gewassen wordt en er daarna geld voor wordt gevraagt. Ik denk dat je het best op die site kunt kijken van die reclame van dat jongetje dat met zijn kapotte auto in de speelgoedwinkel terug komt. Weet waar je recht op heb! :wink:

idd misschien vind je daar iets!

weet je ook toevallig wat die site is?^^

Echt belachelijk

Kan je niet aan brief schrijven naar Radar ofzo (dat is toch een programma die van die foute dingen gaan na checken? ) of naar iets als de ombudsman ofzo? iig dat je er bekendheid aan geeft? denk dat ze zulke dingen dan ook bij nadere doen!

Misschien kan je hier iets vinden: http://www.consuwijzer.nl/

laatst stond er toch ook in de krant dat een vrouw een wasmachine gekocht had bij wehkamp, die was kapot gegaan viel ook binnen de garantie maar werd niet gemaakt ofzo ik weet het niet precies, mocht ze een nieuwe uitzoeken en de extra kosten zelf betalen! naaierij daarzo (stond in nh dagblad als het goed is)
ik heb zelf eigenlijk nooit veel problemen gehad met wehkamp!

Dat is zo gemeen!
ik weet echt niet wat je moet doen,

Je hoeft NOOIT te betalen voor diensten waar je niet om gevraagd hebt. Ik zou hem terugsturen naar de wehkamp. De 60 euro zou ik niet betalen, daar kunnen ze je toch niet toe dwingen. Als je het bewijs van je garantie nog hebt, kan je gewoon eisen dat hij gerepareerd wordt. En als reparatie niet mogelijk is, heb je recht op een vervangend product (naar eigen keuze, dus zelf kiezen).
En omdat je mobiel kapot is gegaan (buiten jouw schuld) moeten ze je geld teruggeven als je geen vervangend product ziet of er geen beschikbaar is. De meeste winkeliers willen je dan een tegoedbon geven, maar dat moet je niet accepteren, je hebt in geval van kapotte toestellen recht op geld.
Gewoon de 60 euro niet geven, ze kunnen het toch niet krijgen als jij het niet overschrijft. En als je het al overgeschreven hebt, binnen 7 dagen reageren dat je dit geen stijl vind en dat je je geld terugwil.
In dit geval zou ik het op een manier doen dat je een bewijs van ontvangst krijgt, zodat wehkamp nooit kan zeggen dat je niet binnen 7 dagen gereageerd hebt. Dan moeten ze je geld wel teruggeven, omdat je een koop binnen 7 dagen ongedaan kan maken en nu moet het zeker omdat jij niet wilde dat je je mobiel terugkreeg.

ik zou ze dus écht opbellen.

Bellen, of terugsturen XD

Ik zou indd ook bellen en alles uitleggen. Je gaat toch geen 60 euro betalen voor iets waar ze niks aan hebben gerepareert?! Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt. Mijn vader heeft een keer zoiets gehad bij T-mobile, toen kreeg hij ook al zijn geld terug en ook de kosten om te bellen met de klantenservice. Als ik jou was zou ik niet wachten tot mei en niets betalen, want misschien kom je dan wel op een zwarte lijst ofzo.
xx

Genaaid. Ik zou of opbellen, of naar radar of wat dan ook een brief schrijven.

Ik zou niet alleen bellen maar aangetekend een brief sturen. Dan heb je pas echt bewijs dat JIJ alles binnen 7 dg hebt geregeld. Van een telefoontje heb jij nooit bewijs, slechts wehkamp. En wehkamp kan dan zeggen, nee hoor er is nooit gebeld.

Dus aangetekend een brief sturen. Bonnetje goed bewaren!
& voor de zekerheid effe bellen. s6

dat is echt stom! ;o

Klacht indienen via Radar.nl