De moeder van mijn vriend

Hey girls,

Om een heel lang verhaal maar even kort te maken,

Ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend en de moeder van mijn vriend kan ik echt niet uit staan. Ik heb aan niemand een hekel, maar voor haar maak ik een uitzondering. Ze verbied van alles, ze mag me niet en door haar hebben mijn vriend en ik vaak ruzie. Ik heb het tot nu toe altijd maar gewoon geaccepteerd, maar ik heb het nu helemaal gehad. Ik hou ontzettend veel van mijn vriend, maar zo wil en kan het niet meer verder.

Wat zouden jullie doen? Moet ik voor mezelf kiezen?

Je gaat toch niet bij je vriend weg door zijn moeder?
dat zou oneerlijk tegenover hem zijn
hij kan er ook niet veel aandoen dat zijn moeder zo is

Ze verbied veel? Wat dan?
Heb je er al met haar over gepraat?
Het is natuurlijk nog wel haar huis maar kan je niet zeggen dat daardoor jij en je vriend het vaak moeilijk hebben?

Ik zou het hem zeggen en anders eventueel het naar zijn moeder brengen. Als ze weer eens zo doet waar jij bij bent, zou ik zeggen als ik jou was: ‘‘Mevrouw, kunt u hier alstublieft mee stoppen? We weten uw mening nou wel, maar het begint mij ontzettend te irriteren. En als dit zo doorgaat, weet ik niet of ik hier nog wel wil zijn.’’
Gewoon beleefd zijn maar het wel zeggen.

Ik ken trouwens de hele situatie niet dus kan er niet echt over oordelen
maar ik zou het er met hem eens goed over hebben

wat zij zegt ;x

Vervelende schoonmoeders maken het maar lastig hé. Is jouw vriend een moederskindje? Want dan is het helemaal al lastig. Moeders wilt haar zoontje niet kwijt. Schoonmoeders kunnen je zo ver krijgen dat je de relatie beëindigt, dat je afstand gaan nemen van je vriend. Denk is na, is zij het waard? Als jouw vriend de ware is, zou ik het er maar gewoon mee doen. Zo niet, kappen dan maar.

Ik durf het er niet met haar zelf over te hebben. Ze is echt een heel moeilijk mens en alles wat zij zegt en denkt is goed, volgens haar. Verder heeft ze altijd een reden zodat hij niet bij mij mag komen. En we kunnen nooit eens een keer samen uiteten of iets leuks gaan doen, omdat dat niet van haar mag.
Ik heb het er al een paar keer met mijn vriend over gehad en hij vind het ook vervelend, maar hij kan er ook niks aan doen zegt ie. Zijn moeder behandeld hem alsof hij nog een kind van 4 is, ook al is hij heel zelfstandig en al bijna 17.

Oh ja, mijn vriend en zijn moeder hebben de laatste tijd nogal vaak ruzie, omdat mijn vriend zich heel erg kan ergeren aan haar, omdat zij alles voor hem wil beslissen. En als ze dus zo’n ruzie hebben zegt die moeder altijd hele vervelende dingen over mij, zoals, zij heeft een slechte invloed op je, waarom komt ze hier zo vaak? dat is toch nergens voor nodig?

Heb jij zelf een goede relatie met je moeder? Want als je persoonlijk niet op haar af durft te stappen en je vriend er ook niets aan wilt doen kan je het misschien aan je eigen moeder vragen of zij met je schoonmoeder wilt praten. Het is echt een hele rotte situatie inderdaad. Hoe zit het trouwens met de vader van je vriend? Durf je het misschien daar tegen te zeggen? Het is eng, maar als je niets er tegen doet dan loopt je relatie zometeen stuk om deze reden. Je zal waarschijnlijk nooit een echt goede band met je schoonmoeder krijgen als het zo’n lastig mens is, maar je moet er wel het beste van zien te maken.

Ik zou het tegen je vriend zeggen, en misschien kunnen jullie het dan uitpraten
want ik zou het niet uitmaken vanwege zn moeder, je houd nog wel van hem
dus ik zou met hem gaan praten.

Mijn vriend heeft ook een hekel aan mijn moeder, en ik zelf ook. Daarom ben ik ook altijd bij hem en zijn we nooit bij mij thuis.

Wat vind je vriend van zijn moeder? Is hun relatie wel goed? En heb je al tegen je vriend gezegd dat je het gedrag van zijn moeder niet fijn vind? Dat zou ik sowieso als eerste doen.
En ga anders vaker naar jullie thuis toe, en niet naar je vriend thuis. Ik zou iig niet de relatie verbreken alleen vanwege zijn moeder.

Nouja het is zijn moeder en die moeder verbied vooral hem dus dingen dus het is iets tussen je vriend en haar.
Ik vind het raar hij is toch volwassen genoeg om dingen te doen, moet zij ook wel snappen.
Als ze al ruzie hebben lijkt mij dat je vriend er tegen in gaat… ik weet ook niet hoe dit in elkaar zit.
Misschien kan je samen met jouw vriend en je moeder erover praten?
Succes

Zelf heb ik wel een goeie relatie met mijn moeder en ik heb het er ook al vaak met haar over gehad, maar heb nog nooit gevraagd of ze er samen met mij iets aan wil doen. Zijn vader is wel super aardig, alleen hij wordt heel erg onder druk gezet door zijn vrouw. Het enige wat ze kan zeggen tegen hem is, ‘doe dit, doe dat’ en ‘dit doe je niet goed en dat doe je niet goed’.

Mijn vriend kon het altijd goed vinden met zijn moeder, maar heeft er nu ook wel een beetje genoeg van. Ik heb het er inderdaad al een paar keer met mijn vriend over gehad, maar het enige wat hij zegt is, ‘ik kan er ook niks aan doen’. Zijn moeder en hij hebben de laatste tijd wel super vaak ruzie als hij weer eens iets niet mag en zijn moeder één of andere stomme reden geeft.

kunnen nog meer mensen mij helpen? :flushed:

ga gewoon leuk doen tegen haar, ook al wil je het niet en heb je de pest alles aan dr. mischien gaat zij dan inzien dat je toch wel leuk bent…
en stap anders gewoon een keer op haar af?

Dit is een ernstig probleem, zonder sarcasme. Je kan van alles proberen om de relatie met je schoonmoeder te verbeteren, maar dat gaat waarschijnlijk niet werken. Waar je naar moet kijken is: is je vriend bereid om tegen zijn moeder in te gaan voor jou? Want als je denkt dat hij voor z’n moeder zou kiezen, zou ik het uitmaken.
Ik spreek vanuit slechte ervaring