De moeder van je beste vriendin heeft kanker, what to do?

Hi allemaal,
bij de moeder van m’n beste vriendin is onlangs kanker ontdekt.
Het is zo’n ontzettend leuke familie en ik vind het natuurlijk heel erg…
Ik voel me steeds ongemakkelijk als ik daar ben, omdat ik niet weet wat ik kan zeggen. Eigenlijk valt er ook niks te zeggen. Maar ik vroeg me af, of er iemand in dezelfde situatie zit en wat diegene doet om je beste vriendin te helpen. Want ik luister natuurlijk veel, maar ik voel me zo machteloos…
Alvast bedankt.

Laat weten dat je er voor haar bent.
Verder heeeeeeeeel veel sterkte <3

k heb 't zelfde gehad.
de moeder van mn beste vriendin had lymfeklierkanker.
steun je vriendin gewoon zoveel mogelijk, vang der op wanneer het der even te veel wordt enz…
meer kun je niet doen.

Het is voor hun echt niet raar als jij je gewoon hetzelfde gedraagt als altijd hoor… zij wil het liefst ook nog een normaal leven lijden dus jij hoeft je echt niet ongemakkelijk te voelen. Als je er maar voor zorgt dat je er voor ze bent, dat is genoeg?

De zus van een vriendin heeft ook kanker en de eerste keer wist ik ook niet hoe ik me moest gedragen bij haar thuis, maar nu ben ik er ook wel achter dat je je het beste gewoon zo kan gedragen zoals je altijd deed!
Het is een zware tijd, maar daar verander je niks aan! Probeer er voor je vriendin te zijn als ze je nodig hebt en laat haar ook echt weten dat je er bent!
Stuur afentoe een lief smsje of iets dergelijks. Die vriendin van mij zegt dat ze echt steun heeft aan zo’n willekeurig smsje!

Bij mijn moeder is in oktober ernstige longkanker ontdekt… en eigenlijk nooit bij stil gestaan dat mijn vriendinnen zich ook ongemakkelijk kunnen voelen…

beschouw dit maar als een up!

I agree.