De mensheid

Sorry weet niet of dit de goede categorie is. :slightly_smiling_face:

Wat is er toch mis met de mensen van tegenwoordig.

Iemand koopt een camera, maakt een foto en benoemt de foto meteen tot fotografie
en de persoon noemt zichzelf meteen een amateur fotograaf.

Iemand ziet een leuke website, denkt; ‘hé, dat wil/kan ik ook!’, maar hebben geen idee hoe of wat.

Ik heb het nu niet over bepaalde personen,
maar gewoon over mensen in het algemeen.
Ik kom dit soort dingen steeds vaker tegen en ik erger me er mateloos aan.

Ja, ik wil mijn frustratie kwijt, sorry. :slightly_smiling_face:

Er was al zo’n topic aangemaakt, dus je bent niet de eerste die het vervelend vindt :'3

Ik vraag me wel eens af, worden mensen die echt met fotografie bezig zijn serieus genomen? Of krijg je dan wel eens van die minachtende reacties?
Omdat iedereen zichzelf tegenwoordig fotograaf noemt…

Als dat je grootste zorgen zijn over de mensheid…

@NLPN. Zulke amateurs vallen dan niet eens op. Zelf ben ik fan van Mehmet Turgut. Professionals zoals hij krijgen hun verdiende geld en respect. Er zijn veel amateurs op Girlscene en die vallen op, vandaar dat er vaak zulke topic aangemaakt worden.

Er is een duidelijk verschil tussen mensen die foto’s maken en zich daarom fotograaf noemen en mensen die er écht mee bezig zijn, een opleiding of cursus doen en hun werk voor zich laten spreken.
Naar mijn idee weten mensen heel goed wie ze wel en niet serieus moeten nemen en zullen de mensen die écht met fotografie bezig zijn de verdiende waardering krijgen.

amateur idd, en ik vind niet perse mensen met een digitale ‘goedkope’ camera mensen die niet serieus genomen zouden moeten worden, als je het geld er niet voor over hebt is dat toch prima.

iemand ziet een leuke website, denkt; ‘hé, dat wil/kan ik ook!’, maar hebben geen idee hoe of wat.

en dit, is toch helemaal oke, als je iets ziet er waarvan ej denkt, dat wil ik ook!. en ndat is het niet raar dat je niet weet hoe het moet, waarom denk je anders dat er professionele fotograven zijn, niet iedereen is dat, maar wel iedereen wilt mooie foto’s maken, dus hier zie ik ook geen kwaad in.

ik vind dat dit nogal overkomt als het alleenrecht hebben op mooie foto’s willen maken, zo van ‘jij noemt jezelf een amateurfotograaf, maar dat ben je niet, want dan ben ik’.
de reden dat ik bijna niet meer fotografeer is namelijk omdat miljoenen mensen het beter kunnen dan mijzelf, dus ik heb juist respect voorde mensen die wel willen doorzetten ook als ze niet zo goed / onwijs creatief zijn.

Hahah waar maak je je druk om.
“Wat is er toch mis met de mensen van tegenwoordig.” Stel je niet aan joh, bij alles heb je er rotte appels tussen zitten.
Bij oudere mensen kom je dat al veel minder tegen, denk dat het vooral bij jongeren zo is. Paar jaar terug was het helemaal hot om pro ana te zijn, en nu om te fotograferen. Gewoon een of andere hype, waait wel over.

ja soms erger ik me ook aan al die mensen, ik werk bij de McDoanlds en kom `s morges even op dat parkeer terein en ALLES zit onder die kut troep van al die hangjongeren terwijl er gewoon prullenbakken staan!!!
of dan heb je zo prullenbak op parkeerplek staat en dan staan ze daar stoer met de auto en gooien ze het uit hun raam terwijl 2 meter even met de auto verder rijden een prullenbak staat!
dan denk ik; waar moet dat met de mensheid heen?
nja daarom zijn er mederwerkers bij de McDonald`s die er voor worden betaald om hun troep op teruimen :zipper_mouth_face:

Oh dan erger je je aan mij :'D
Ik zag een leuke blog, dacht “heu dat kan/wil ik ook” en maakte er een, terwijl ik ook geen verstand had van iets (heb het dan net wel helemaal opgezocht, maar oke).

Dus ikzelf erger me er niet aan, mensen doen maar wat ze leuk vinden.