De Melkweg

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de beveiliging van de Melkweg? Binnenkort ga ik met een vriendin naar een concert daar en zij is als de doods voor een aanslag of dat soort toestanden. Kan ik haar geruststellen door te zeggen dat er goede controle is bij binnenkomst, of is dat niet het geval daar?

ik kon laatst (1 juni) doorlopen zonder tascontrole dus de beveiliging is niet heel denderend

Ik ben er één keer geweest en ik vond de controle niet heel streng om eerlijk te zijn. Ik weet niet meer precies hoe dat ging tho, was te excited voor het concert. En dat was ook wel een wat kleiner concert en eenmalig, dus ik weet niet hoe het over het algemeen en bij grotere concerten gaat.

Toen ik in de Melkweg was werden er wel tassen gecontroleerd maar voor de rest was de bewaking idd niet heel streng. Maar het is erg onwaarschijnlijk dat er een aanslag of een dergelijke situatie in zo’n kleine zaal plaats zou vinden. Misschien kan je haar daarmee geruststellen…
Maar ik snap het wel goed dat door al het nieuws tegenwoordig ze bang is…

Ik ben er zo vaak naar feesten geweest, waar altijd goede beveiliging was. ID en tassen werden altijd gecontroleerd. Verder zijn ze ook niet vies van mensen eruit gooien die zich niet kunnen gedragen.

Ik denk wel dat de beveiliging erg afhangt van het evenement.

Thanks voor jullie reacties, ze is nu weer kalm en heb er zover gekregen dat ze weer mee wil (dit wilde ze vanwege de dreiging eerst niet). Ik denk altijd maar zo, het kan overal en altijd gebeuren dus thuis blijven heeft geen zin.