De meisje hare schuld of het jongen zijne?

Wel , ik wil jullie mening over iets…
op mijn school is er een meisje met drankproblemen.
en deze week is ze weggestuurd van school omdat ze tijdens middag buiten school wodka heeft gekocht en gedronken ,daarna heftige ruzie met directeur gehad.
maar de reden waarom de meisje zo gedronken had is ; de dag ervoor heeft een jongen haar dronken gevoerd en zich laten pijpen door haar.
pas toen ze weer nuchter was besefte ze wat ze gedaan had en werd er echt gek van …daarom de dag erna weeer gedronken .
maar mijn vraag is nu…wie heeft hier nu de schuld denken jullie dat het al alle voorvallen? het jongen omdat hij misbruik heeft gemaakt van haar drankproblemen of de meisje omdat ze maar niet door hem zich moest laten overhalen om te drinken?

Dus je vraag is wiens schuld het is van het pijpen zeg maar?
Ik vind van allebei.
De jongen maakt misbruik van de situatie.
Maar het meisje kiest er zelf voor om te drinken.
Allebei stom dus.

Dubbel.

Ik ben het met deboorah eens.

Het is het meisje der eigen schuld!
ten eerste omdat ze zichzelf dronken heeft laten voeren, je kan altijd nee zeggen. En als iemand je ertoe dwingt dan ga je gewoon weg. Ten tweede is alcohol nooit een excuus, als je hebt gedronken weet je heus nog wel wat je doet alleen je denkt overal makkelijker over dus was het gewoon der eigen keuze, en als je echt teveel alcohol op hebt dan kan je helemaal niks meer dus laat staan pijpen. En ten derde, ookal heeft ze dat allemaal met tegenzin gedaan en werd ze gedwongen is nog geen reden om de volgende dag op school een fles wodka te kopen en die op school op te drinken, dan vraag je zelf om problemen!

het is zo dat iedereen op mijn school het de jongen zijn schuld vindt en hem ‘in elkaar wil slaan’ …
omdat hij wist dat de meisje een zwakke plek heeft voor alcohol & daarna misbruik van haar maakte.

Is misschien ook wel zo dat die jongen misbruik van haar heeft gemaakt, en ik snap ook dat iedereen hem nu de schuld geeft. Maar uiteindelijk heeft zij het zelf gedaan, en dat is wat veel mensen niet door zullen hebben.

ja dat is wel waar :wink:

^ wat iedereen hierboven zei haha.
en de titel is een beetje vaag ;$
maar dat is niet erg.