De maten worden steeds groter?

Maten boeien me niet zo, ik kijk hoe groot iets eruit ziet en neem het mee in het hokje. Of het nou een L of xs is.

oh ja?
volgens mij is het gewoon zo:
die maten zijn relatief en worden afgestemd op de maten van de meuten,

Bij mij ligt het vooral aan wat voor kledingstuk het is…

jaaaaa ik ook!
ik moest snel een broek hebben en omdat ik al een broek van de zara in maat 34 had, dacht ik dat ik die ook wel zou passen, dus paste ik m niet in de winkel
nou, toen ik thuis kwam kreeg ik de broek voor geen meter aan
ik terug naar de winkel en maat 36 gepast, dat lukt ook niet en zelfs 38 zat nog strak

Ja dat is echt zo! Ik begon daar een jaar terug last van te krijgen en heb het toen gevraagd aan mn stiefmoeder (die werkt op een ontwerp bureau voor een bepaald merk) en die heeft dat toen nagevraagd en er waren idd bij merken standaardmaten veranderd. Heel erg fijn want ik had altijd een xs en pas nu in Nederland bij bijna geen een winkel meer kleren…

jaaa dit heb ik dus ook,
eerst dacht ik dus dat het ik een s had maar dat werd dus steeds groter
haha dus nu heb ik een xs (:

Ik had een hele tijd geleden een artikel gelezen dat veel winkels de maten gewoon aanpassen. Geen idee waarom… De h&m valt daar ook onder. Verder ben ik de andere winkels vergeten…

Ik weet wel dat bij de New Yorker taillerokjes heel raar uitvallen. Ik heb geen extreem smalle taille nodig, maar 34 is echt te wijd.

ik moet vaak nu naar de kindermaatjes omdat broeken bovenkant voor mij te wijd zijn en pijpen te kort, maar zelfs de kindermaatjes zijn te wijd en te kort:O

Klopt wel. Ik had altijd overal een M en nu heb ik S en vaak nog XS terwijl ik eigenlijk alleen maar ben aangekomen :")

Bij de h&m moest ik een keer broek maat 40 kopen, terwijl ik shirtjes maat 34 ook nog pas (zit dan wel vrij strak natuurlijk).

Ja is toch vrij logisch waarom dat gedaan wordt… Of misschien is het voor mij logisch omdat ik ook marktonderzoek bij mn studie heb. :’)
In ieder geval, klant gaat naar winkel A, daar past hij/zij ineens in kleinere kleding, dus ze voelen zich slanker. Of voor de vrouwen: in winkel A heeft ze een bh nodig met een c cup, in plaats van een b cup in andere winkels, dit wordt natuurlijk als positief ervaren.

Dus de gedachte hierachter: klanten zijn er blij mee en komen dus eerder terug bij deze winkel.
Klantenbinding jongens :slightly_smiling_face:

Natuurlijk zijn er ook winkels waar de maten gewoon raar vallen :’)

-

nja dat wordt welheel lastig he haha
alle fabrikanten hebben hun fabrieken op andere plekken staan, en bershka en zara daar zijn de maten bijvoorbeeld kleiner omdat het uit Spanje komt en mensen daar kleiner zijn. Je kunt niet verwachten dat de merken zich aan elkaar gaan aanpassen.

volgens mij ligt het gewoon aan het merk…

Herkenbaar van s m dan L xl ik had heletijdlang maatje m Dat vondt ik een goede maat heelaas ik moet doen maat l xl
sommig winkels hebben eenmaal kleine maatjes

-

nooh en ik maar denken dat ik skinny ben geworden x]

Ja ik heb ook steeds vaker XS ipv S, terwijl ik niet dunner ben geworden ofzo :astonished: (eerder aangekomen dan afgevallen (: )