De maten worden steeds groter?

Vroeger had ik altijd maatje m en soms s, maar het is steeds vaker zo dat s me zelfs te groot is en soms zelfs xs! Het ligt niet aan mij want ik ben niet afgevallen ofzo, maar mijn kledingmaten worden wel steeds kleiner. Ligt dat nou aan mij of maken de winkels van een m een l en van een s een m? Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, om de mensen een beter gevoel over zichzelf te geven, maar ik vind het irritant want ik weet zo niet meer welke maat ik mee moet nemen naar het pashokje. Hebben jullie hier ook last van? Of ben ik de enige?

Ja, die doen merken wel vaker. Inderdaad, zoals je zelf al zegt, om andere mensen een goed gevoel te geven over zichzelf. Het stoort me niet echt, maar het is soms wel hinderlijk dat je niet de maat hebt die je verwacht te hebben. Ach, als je uiteindelijk iets vindt dat past is het goed, toch?

Ligt dat niet gewoon aan het merk? Maar lijkt me dat het geen maten scheelt.

Dan ligt het gewoon aan jezelf :’).

Ja heb ik ook last van heb mn ook vaak dingen van xs, maar ik stoor me er niet echt aan ofzo, dan maar 2 verschillende maten mee het pashokje innemen

nou het is wel vaak zo bij de h&m. Maar ik heb bijv. nog een topje van de h&m in maat m van twee jaar geleden ofzo, en die zit precies goed, terwijl ik een paar dagen geleden een topje gekocht heb van ongeveer hetzelfde model die in xs is, en die zit gewoon precies hetzelfde…

2 jaar geleden en nu… Je denkt dat je lichaam niets veranderd is … ?

Maar ik heb er geen last van. Heb altijd al 3 maten gehad :’). XS/S of M. Lag gewoon heel erg aan het merk.

ik heb zoo vaak verschillen in maten… bij sommige dingen moet ik XS, en bijv. van abercrombie is een M precies goed…

tja natuurlijk is mijn lichaam wel veranderd, maar het viel me wel op (; nouja ik kan er natuurlijk ook niets aan doen, maar het is wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit opvalt (:

herkenbaar! zeker bij H&M

Lijkt me fijner dan merken waar je maat XL moet pakken terwijl je S/M hebt :’)
Maar ik heb het zelf nog niet gemerkt in ieder geval…

tja daar zit wat in, en het loopt ook zo’n vaart niet, maar ik vraag me af of het eens gaat stoppen met de maten groter maken ;p over 20 jaar lopen mensen met een xl in een xs xD

Dat is echt typisch Zara, tenminste bij mij, de ene keer pas ik daar een S van broeken en de andere keer moet ik echt L ofzo. :’)

ghehe, vandaar dat ik nogsteeds xs heb terwijl ik echt wel dikker geworden ben :")

Maten worden ook groter omdat mensen ook groter worden. Ook worden mensen hun voeten groter dus vallen tegenwoordig ook schoenmaten groter. Ik had eerst gewoon maat 36 maar nu ineens 35.5.

ze zouden beter universele maten maken ofzo… Maar dan cijfer geven aan een maat zoals in de UK.

Ik zeg liever “size 12 please” ipv “size LARGE please” …

Maar volgens mij hangt het heel erg af van het merk hoor… Vooral Spaanse en Aziatische merken zijn zoooooo klein…

Ja dat heb ik ook bij Zara. Ik had daar een keer een broek gekocht in maat 34, wou ik laatst weer een broek passen kom ik nieteens in maat 38.
Dat was toch evennn vervelend :’)

Dubbel*

heb het eerlijk gezegd nog nooit gemerkt heb altijd maatje xs of s.

Ooh ik merk daar niet veel van, heb altijd S, heel soms XS, en bij jassen meestal M omdat ik best brede schouders heb.