De Marikenloop!

Hai lieve meiden!

Onlangs is hier een topic geopend over de ‘Color-run’, nou lijkt dit mij een super gave loop, waar ik ook zeker aan mee zou hebben gedaan als de Marikenloop niet toevallig al op die dag was!

'De Marikenloop behoort toch wel tot één van onze favorieten! Waarom? Omdat het alleen maar voor meisjes, girls, ladies en vrouwen is! Het parcours (5K en 10K is niet alleen leuk, de prachtige bossen rondom Nijmegen, het is vooral heel leuk om te kijken wat iedereen aan heeft. Het deelnemersveld is heel divers, van pro’s tot mooiweerlopers. En de zon schijnt eigenlijk altijd tijdens deze run. ’

De inschrijvingen zijn 2 weken terug gesloten, alle startbewijzen waren verkocht. (12.500 lopers!) Het is de 11e Marikenloop, in Nijmegen op zondag 26 mei: 13.00 (5km) en 14.15 (10km).

Nou vroeg ik me af of er dus meer meiden hier op Girlscene zijn die zich hier voor hebben ingeschreven. Het is één groot feest en mega druk, daarom lijkt het me leuk als er meer meiden gaan, om misschien met een groepje te gaan. Ik ga hem namelijk alleen lopen omdat mijn vriendinnen helemaal geen interesse hebben, en mijn vriend, tsja die mag niet mee doen. :cold_sweat:

Misschien ben ik een van de weinige, maar het is altijd het proberen waard! :slightly_smiling_face:

Hé… Komt dat van dat hele oude verhaal over Mariken van Nimhegen (zoals nijmegen vroeger heette)?
Sorry off topic, maar had opeens een lightbulb moment.

Hahaha ik heb geen idee. Ik kom zelf niet uit Nijmegen!

hé is dat op dezelfde dag ja?
wist ik niet eens :’)

maarre ik wil aan de color run mee gaan doen, dus dit jaar word 'm niet.
maar ik wil volgend jaar wel mee gaan doen aan de marikenloop :grinning:

Ik doe 2 weken daarna mee aan de Cityrun in Amersfoort.
Succes met trainen allemaal.

Het is te ver voor mij, helaas! Ik woon namelijk in Leiden. Ik ben er fysiek bij, want ik ga meedoen aan de sdu royal ten in Den Haag :grinning:

Ahhh jammer. Ik dacht dat er wel veel aan mee zouden doen, gezien het aantal bezoekers dat het elk jaar aantrekt!

Marikenloop is wel heel leuk, heb hem eerder gelopen!
(maar ik loop niet mee, ga ook voor de color run… balen dat het op dezelfde dag is!)

Haha klopt! Althans, het lijkt me dat ze die naam niet voor niks hebben gekozen.

Ik doe ook mee met de 5 km, maar dat wist je al :grinning:

Ik was niet op tijd :frowning_face: terwijl ik zelf in Nijmegen woon, haha wat is dat nou