De mannenpil

Een poging om een serieus onderwerp aan te snijden in dit subforum, god help me…

Doorbraken lijken gemaakt te worden op het gebied van anti-conceptie.
Waar vrouwen de mogelijkheid hebben tot seks met condoom, sterilisatie, de pil, de prikpil, het vrouwencondoom, nuvaring en vele andere soorten anti-conceptie hebben mannen eigenlijk maar twee keuzes: condoom of sterilisatie.

Er wordt gedacht dat vrij binnenkort een ‘mannenpil’ op de markt gebracht kan worden: juist ja, een hormoonpil die mannen in kunnen nemen.

Wat vinden jullie hiervan? Goede ontwikkeling, of niet?

Persoonlijk vind ik het fantastisch: hoe meer vormen anti-conceptie, hoe beter. Zeker omdat mannen weinig keuze hebben hierin. Bovendien is hierdoor de kans ook kleiner op ongewenste zwangerschappen: regelmatig lees je toch over mannen waarbij de vriendin een kleine ‘oeps’ had (“Ja, schat, ik slik de pil écht!”) waardoor er een ongewenst kind geboren wordt.

Source
(be warned: dit artikel is on-ge-lofelijk seksistisch en partijdig TEGEN de mannenpil, dus lees kritisch)

Ik ben geen voorstander. Mannen kunnen ontzettend klunzig zijn en het vergeten te slikken (iig mijn vriend wel). Ikzelf neem wel de verantwoordelijkheid.

Mijn vriend zei het me vorige week nog dat ze zoiets waren het maken.
Ik vond het wel grappig xD

ik vind het ook wel goed dat er zo’n pil komt.
Zo heb je idd meer bescherming.

ik vind het goed dat er zown pil komt, ik ben zelf geboren ondanks mijn moeder gewoon normaal de pil slikte. Mocht mijn vriend ook aan de pil gaan zou dit extra veilig zijn, en een kans op zwangerschap die al erg klein was nog kleiner maken.

Dan zou ik niet de kans lopen dat hij het vergeet, dus zelf ook nog de pil slikken… maar daarbij mag hij ook. Want ik slik niet alleen de pil tegen zwangerschap.

en waarom zou ik de enige moeten zijn die zwangerschap probeert te voorkomen?
hoewel we ook nog een condoom gebruiken, maar zonder zou veel handiger zijn haha

Naja dat vind ik niet echt een goed argument, en zijn genoeg vrouwen die zelf ‘klunzig’ zijn. Daarbij vind ik het ook de verantwoordelijkheid van de man niet alleen van de vrouw! Ook kun je dan allebei de pil nemen zodat de kans op ongewenste zwangerschappen helemaal 0,00 wordt. Ik vind het dus een super uitvinding! Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voordat zoiets ‘geaccepteerd’ wordt.

Als de vrouw zelf vergeetachtig is kan het wel, maar over het algemeen is het bekend dat mannen vaker vergeten dan ons. En het is idd een optie voor mensen die opties prefereren zoals de Double Dutch, maar het is niet voor mensen zoals ik bestemd.

Ik vind het liggen aan de situatie en/of man.
Als een vrouw bijvoorbeeld slecht tegen hormonen in de pil kan, dan kan de man de pil uitproberen.
Maar zoals Pickpocket echter zegt, ik zou heel bang zijn dat mannen het vergeten te slikken,
vergeet niet: Wíj lopen met dat kind in onze buik rond!

Pickpocket, ik zou ook niet erop vertrouwen dat een man de pil slikt. Net zo min als ik erop vertrouw dat een condoom 100% effectief is.
Maar ik vind het een goede aanvulling: zoals ik zei, hoe meer anti-conceptie, hoe beter.

En zoals purepassion al zei: het is de verantwoordelijkheid van beiden.
Ik vind dat als consensuele seks plaatsvind iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen vruchtbaarheid.
Ik heb genoeg horrorverhalen gelezen op CF Hardcore over vrouwen waarbij de vriendjes gaten in de condooms prikte alleen maar om zijn ‘vruchtbaarheid’ te bewijzen.
En als ik kan zorgen voor mijn eigen bescherming: waarom een man niet? Er zijn ook vrouwen die gaten in condooms prikken, of de pil ‘vergeten’.

misschien is het ook gewoon fijn voor de mensen die nog bang zijn voor een zwangerschap. ik vertrouw zelf ook niet 100% op een condoom, en ik vertrouw de pil misschien nog wel minder… misschien wel omdat mijn moeder 3 keer is zwanger geworden ondanks ze gewoon de pil slikte.

en ik weet dat er meer mensen zijn die zo denken, en die nog veel erger zijn dan ik. dan zou het een mooie oplossing zijn om er nog een anticonceptiemiddel bij te hebben.

Wipneusje, ik ben inderdaad zo. Ik ben echt panisch om zwanger te raken.

Wat mij betreft zou ik iedere vorm van contraceptie gebruiken als dat net als de pil gratis te verkrijgen was x’)
En ik denk dat zelfs zodra ik me laat steriliseren (wat ik over een paar jaar wil) ik doorga met andere vormen van anti-conceptie.

Dus ik zou het zéker waarderen als een jongen aan de pil zou zijn.
__

En mensen: het begint wel een beetje naar stereotypes te ruiken in dit topic. Niet alle mannen zijn dom en vergeetachtig, he! En een hoop jongens willen absoluut geen vader worden, dus ik neem aan dat ze wel trouw de pil zouden slikken.

Bovendien zou ik het zelf zien als een aanvulling, niet als de enige manier van birth control, ook omdat ik de BC zelf in de hand wil hebben en zeker zelf door zou gaan met de pil x’)

Hoe meer anticonceptiepillen, des te beter natuurlijk. Maar welke ‘‘machoman’’ zal het gebruiken? Ik durf te wedden dat ze het als nichterig (of iets in dit richting) zullen bestempelen.

Ik vroeg het net aan mijn vriend en die zei dat hij:

• het zeker zou vergeten
  • het nichterig vond en bang was dat -ie zelf gay kon worden vanwege de hormonen (haha)
  • het erg zou vinden als geen sperma zou komen (kan dat? :’) )

Nee, het is een pil met een ‘reversible’ effect. Dus het is niet permanent en zal als het goed is het sperma niet beschadigen.

Verder las ik in een ander artikel dat de bijwerkingen erg waren gereduceerd, tot praktisch geen.

Verder is het niet mogelijk om gay te ‘worden’. But we’ll chalk that one up to ignorance…

haha precies zo denk ik ook, alleen jij klinkt nog iets erger dan ik ben haha
als mijn vriend aan de pil zou gaan zou ik zeker zelf niet stoppen!
en of ik dan wil stoppen met condooms weet ik eigenlijk ook nog niet xD

mijn vriend wilt later wel kinderen, maar nu zeker nog niet.
wanneer ik weer eens in de stress zit (wat nergens voor nodig is) en het duurt erg lang merk je bij hem toch ook wel dat ie het niet wilt…
hij is zelf ook erg voorzichtig enzo. Ik heb hem zojuist gevraagd of hij aan de mannenpil zou willen (gewoon puur om te weten of hij er tegen zou zijn) en dat weet ie nog niet, hij staat er niet om te juichen maar meteen een nee is het niet. En ik denk dat als hij aan de pil is hem ook gewoon goed in neemt.

Ik denk alleen wel dat veel mannen iets hebben dat de pil meer iets voor vrouwen is, en dat zij alleen een condoom willen gebruiken.

Maarja hoe vaak hoor je wel niet van meiden dat hun vriend het graag zonder condoom wil doen maar ze het zelf niet vertrouwen, dan kan je zeggen van is goed maar moet je wel aan de pil xD

Haha naja zoiets bedoelde ik dus met :“ik vraag me af hoe lang het duurt voor zoiets geaccepteerd zal worden”.
Ik denk inderdaad ook dat niet veel mannen erom zullen staan te springen. Maarja dat is met alles, en mannendagcreme is tegenwoordig ook geen taboe meer :pensive:

Haha zoiets noem je chantage :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als er één manier is om een man te manipuleren is het door ‘perongelijk’ zwanger te worden, waardoor hij aan je vast zit en je dus lekker een graantje kan meepikken van zijn (vaak dikke) bankrekening. Genoeg gehaaide vrouwen die op zo’n manier een man ronduit naaien. Hetzou goed zijn als een man zelf in de hand kan hebben of hij iemand bevrucht of niet. Plus, er is niks mis met de keuze of hij of jij aan de hormonen gaat.

Hoe kan je dat in GODSNAAM gay vinden?
En jongens vergeetachtig? You’ve gotta be shitting me. Zo’n ‘zwakte’ hebben ze ook alleen als het hen uitkomt.

Daar kan ik echt niet bij met m’n hersenen.

haha ik zit er een beetje over door te vragen bij mijn vriend, hij zegt dat er dan geen hormonen in moeten zitten waar je borsten van krijgt whaha, maargoed hij weet zelf ook dat dat flauwe kul is =)

hij vind dat ie dan dubbelop bezig is, en condoom en de pil… dat hij 2 dingen moet doen xD
alleen als het zou moeten zou hij het doen whaha
als ik het graag zou willen, of als ik zelf niet meer de pil kan slikken, dan zou hij het doen.
dus het is geen definitieve nee

haha nou en, als jij zou stoppen met een condoom voor hem zorgt hij maar dat er een andere anticonceptiemiddel komt

Och god, hij moet twee dingen doen. Laat hem maar terug komen als hij al vanaf zijn elfde ongesteld is, twee aanhangsels ter grootte van een meloen aan zijn borstkast heeft, negen maanden met een kind in zijn baarmoeder heeft gelopen en een hoofd ter grootte van een voetbal door zijn vagina heeft gehad. occasion18

whaha was ook meer sarcastisch bedoeld hoor van um, om een uitweg te vinden om niet aan de pil te hoeven xD
maarja hij zou het dus wel doen =)