De leukste Duitse stad met een kerstmarkt

Heyy!
Ik wil in december een Duitse stad bezoeken om de kerstmarkten te bekijken. Het liefst niet te ver weg, niet langer dan 3 uur rijden vanaf Breda. Ik zoek een stad die leuke winkels heeft zoals Kiko, Forever21, Bershka, Monki, enz maar ook een beetje sfeer en leuke eettentjes omdat ik met mijn vriend ga. We gaan ook voor de kerstmarkten dus het zou fijn zijn als de stad daarnaast een leuke kerstmarkt heeft. Een beetje veel eisen, ik weet het haha!
Zelf overweeg ik Düsseldorf, Keulen en oberhausen of Essen heeft iemand ervaring met een van deze steden? Of een toevoeging van een leuke stad?
Alvast bedankt!

Ik ben alleen een keer naar de kerstmarkt in Münster geweest, was erg leuk!

Leuk topic! Ik hou van kerstmarkten

Rotterdam heeft trouwens ook de bovengenoemde winkels (Kiko, F21, Bershka, Monki) dus als het je puur om die winkels gaat kan je ook daar gaan kijken :stuck_out_tongue:

Haha dat klopt ja, vind het ook een hele leuke stad. Maar we wilden voor de verandering eens naar een Duitse stad, plus we houden echt van kerstmarkten dus we wilden ze eens in Duitsland meemaken. :slightly_smiling_face: Desondanks wil ik toch graag mijn winkeltjes zodat ik alsnog even kan shoppen. :3

Ah ok ik snap het :slightly_smiling_face: Dan volg ik dit topic ook even gezellig mee. Ik ben nog nooit naar een kerstmarkt geweest in Duitsland maar het lijkt me wel heel leuk.

Keulen is hartstikke leuk! Zijn verschillende kerstmarktjes die wel dicht bij elkaar liggen en verder zijn er ook gewoon leuke winkels te vinden. Het is ongeveer 2 uur en een kwartier rijden vanaf Breda zie ik.

Ik ben een keertje naar Düsseldorf geweest, maar dat is alweer best lang geleden. Vond het wel heel leuk, maar in een dag had ik van de stad zelf wel alles gezien. Keulen ben ik ook eens geweest, maar ben alleen door de stad gelopen en kon nergens naar binnen omdat we met school waren. Leek me wel een hele leuke stad, maar ik weet niet of Keulen leuke kerstmarkten heeft. Nu kan je op groupon ook allemaal busreizen naar Duitsland kopen voor in de maand december. Ben benieuwd of iemand de gouden tip heeft voor een leuke stad. :3

Klinkt goed! Ik ga me er eens in verdiepen. Heb je misschien nog leuke aanraders voor eettentjes of iets wat je echt gezien moet hebben?

Ja voor mij de kans is nu best wel groot dat ik binnenkort zoiets ga doen! :slightly_smiling_face: Zowel Düsseldorf als Keulen lijken mij leuk!

Keulen!!! Twee jaar geleden heengeweest met school naar een kerstmarkt, en het was supergezellig en mooi! Je komt zeker thuis met een hoop leuke dingetjes!

Ik ben naar verschillende steden in Duitsland geweest om kerstmarkten te bezoeken. Ik vond Keulen de leukste

Zo wil ik altijd nog eens naar Berlijn naar een kerstmarkt! Maarja dat is weer zo ver rijden :wink: Ik ben wel eens in Osnabrück geweest, was ook erg leuk!

Of gewoon bij kleinere steden of dorpen kijken wat voor kerstmarkten hun daar hebben, zijn vaak wel kleiner, maar wel knusser! Zo was ik vorig jaar in Nordhorn geweest, ook leuk :wink:

Ik vond Oberhousen wel leuk :slightly_smiling_face:

Ik ben een keer in Essen geweest maar dat vond ik persoonlijk wel tegenvallen. Aken schijnt trouwens ook heel leuk te zijn!

Ik ga al 2 jaar naar Keulen haha, wanneer je het station uitstapt zie je meteen de Dom en daarachter heb je meteen de eerste kerstmarkt. Verder heb je er nog een stuk of 4-5, je kan met zo’n treintje van kerstmarkt naar kerstmarkt. Vind het zelf erg leuk, maybe ga ik dit jaar weer. :slightly_smiling_face: