de laatste paardagen alleen maar dip momenten gehad

he nu denken jullie vast wat een zeik wijf maar ach hier komt het hoor:
ik voel me de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel, om de meest random dingen en eigenlijk echt om niks, ik denk bij mij zelf wat een dramaqueen. Hebben jullie dit ook wel eens of ben ik hier de enige?

het is al 3 maanden uit met mijn (eerste) vriend en kan me er nog steeds niet overheen, en het idee dat hij al zo snel overheen is, word ik nog meer depressed, ik heb net examens gehad en iedereen gaat op vakantie naar mallorca bv, lekker zonnen en veel feesten, ik krijg hierdoor allemaal een kut gevoel van, ja i know wat een drama ben ik, maar echt ik meen het dan denk ik, ik wou dat ik zulke vriendinnen heb die lekker met mij samen op examenreis ga, ik heb wel vrienden hoor daar niet van, maar ja een paar gaan al op vakantie, en een paar mogen het dan weer niet van hun ouders, er is wel wat bij elke vriendinnen waardoor we dus gewoon niet kunnen, en dan heb ik de laatste tijd ook niet echt een hele goeie band met mijn moeder, omdat ik alleen maar chagrijnig ben.

dusja jongens de vraag is wat moet ik? ik word hierdoor ook echt ongelukkig van, wat moet ik doen om mezelf uit de dip momenten eruit te halen…

Dat je je soms down voelt is heel normaal en wat betreft je ex… de een is er sneller overheen dan de ander dus nee, het is niet gek dat jij je nog bedroefd voelt. Ga gewoon leuke dingen doen met vriendinnen - en ja dit kan ook in eigen land. Ga met lekker weer naar het strand, pak een terrasje of organiseer een filmavondje bij 1 van jullie thuis.

Ik denk dat dit voor een groot gedeelte ook puberteit is… Klinkt misschien lullig maar zo is het absoluut niet bedoelt. De hormonen gieren door je lichaam met daarbij dus gigantische moodswings. Zo voelde het voor mij een beetje tenminste. Ik snap heel goed hoe je je voelt bij je ex. zo voelde het voor mij toen ook, hij ging doodleuk door met zijn leven en ik bleef achter. Zo voelde het dan bij mij.

Ik zou zeggen, ga lekker leuke dingen doen. Misschien ook met je moeder, als een soort van goedmaker. Ga lekker shoppen, een dagje weg, naar het park en daar lekker gaan liggen. Think happy thoughts :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel stress examens doen oplevert. Probeer lekker te ontspannen en te genieten van het mooie weer!

Hey, ik herken dit ook heel erg… ik heb dat heel vaak, het komt niet door random dingen er zijn echt even dingen die niet zo leuk zijn, je ex en je hebt net je examen achter de rug en heb even niemand om mee op vakantie te gaan. Dat is ook gewoon heel stom en irritant. Wat betreft je ex, het is 3 maanden geleden en ik snap dat je er nog steeds mee zit, bij de een duurt het langer dan bij de ander je komt er vanzelf wel over heen, en vind echt wel een andere hele leuke jongen. Misschien denk je nou ja maar ik wil hem, maar als jullie echt bij elkaar horen komt dat echt ooit wel goed, en je bent nog heel jong. En dat van dat vakantie dat herken ik ook, ik heb dat met uitgaan ik kan met niemand uitgaan van m’n vriendinnen want heel veel mogen dat niet ook heel irritant. Wat je denk ik het beste kan doen is, er gewoon met iemand over praten dat helpt altijd, waarschijnlijk nog beter dan het typen op girlscene. Je moet niet alles vergeten en gewoon alleenmaar blij doen en er niet over praten, dan krop je alles op en komt het er toch wel weer uit,dus vooral er over praten. En als je genoeg gepiekerd hebt, zal ik een oplossing zoeken en leuke dingen doen, want uiteindelijk moet je toch verder en moet je het toch leuk maken. Maar je mag dus gewoon even een dag in je bed liggen en piekeren, maar als je er klaar voor bent doe dan vooral dingen die je leuk vind. Ik zit op dit moment ook in een dip, (zit ik wel vaker) en dan laat ik mezelf ook lekker piekeren enzo en dan praat ik er over en daarna besef ik, ja met piekeren en in m’n bed chocola eten en Netflixen kom ik niet verder,en dan verzin ik een oplossing en doe ik leuke dingen en dan komt het wel weer goed. Eigenlijk moet je gewoon positief blijven denken. Succes, iedereen heeft hier wel eens last van, en je bent totaal geen zeikwijf xx

ja ik snap het echt niet, mijn beste vriendin had het ook uitgemaakt met dr vriend 4 maanden geleden en ze is nu serieus al helemaal overheen en heeft nu bijna weer een nieuwe vriend (hij was haar beste vriend voor heel lang, dus ik denk echt dat het serieus is en geen rebound, zo komt het wel echt over)
maarja ze is er al helemaal overheen enzo dan denk ik van hoe dan? kijk mij strugglen met mijn relatie van ongeveer 2 maanden en het is al 3 maanden verder en ik ben er nog steeds niet overheen

ja ik vind het echt lastig met mijn ex wat dat betreft, uit het niets op een dag (terwijl we daarvoor nog hartstike leuk hadden) zei die dat ie denkt dat ik niet de ware zou zijn, ik baal er zo van dat hij me geen tweede kans heeft gegeven, want we kenden elkaar natuurlijk nog niet helemaal 100% (ik denk dat je elkaar echt pas kent als je wel lang met elkaar hebt)

en weetje wat het is, ik ben nu ook wel weer soort van met jongens bezig, vooral als ik uit ga, en dat we dan daarna afspreken, maar ik ga dan al die jongens altijd vergelijken met mijn ex… en dan denk ik nee laatmaar…
ik vind dit echt heel lastig dat ik hem de hele tijd vergelijk, zijn humor, houding, persoonlijkheid, etc…

-