De Kruidvat of Het Kruidvat?

Veel mensen zeggen ‘de Kruidvat’ als ze het hebben over deze drogisterij. Anderen, waaronder ikzelf, zeggen ‘het Kruidvat’. Wat is het nou? Ik verklaar dit door het woordje ‘vat’ in Kruidvat. Je zegt toch immers ‘Het vat’. Of zit ik er naast? Typisch een gevalletje Priieeeemark. :tipping_hand_man:

Ik zeg de kruidvat

ik zeg altijd de kruidvat
het kruidvat klinkt echt niet vind ik, en het maakt me ook niet uit als ik het fout heb haha

ik zeg de. maar het boeit me niet wat het wel is. want net zoals primark, zeg ik anders dan anderen.

Volgens mij zeg ik bij alle winkels ‘de’

De Action
De AH
De Kruidvat
De Etos
De Slager

Dus om dan bij kruidvat een uitzondering te maken… nope

De kruidvat zeg ik, omdat het een naam is. Ik zeg ook “De Aldi, De lidl, de perry-sport”

Ik zeg ook De.

Tja… van de andere kant is het ook ‘De winkel’ … confusion.

ik zeg de kruidvat, het kruidvat vind ik niet echt klinken

De Kruidvat. :’)

Het kruidvat vaak, heeeeeel soms de Kruidvat.

ik zeg het kruidvat :"D

De kruidvat. Altijd.

Ik zeg de Kruidvat maar oorspronkellijk is het volgens mij ( weet niet zeker ) het kruidvat.Want volgens mij komt de naam Kruidvat ergens van de middeleeuwen ofzo vandaan toen ze van die medicijnen en kruidenwinkels hadden.

De kruidvat.

Ik zeg de, omdat het ‘de winkel’ is en het een naam is. Stel dat er een winkel was die ‘huis’ had geheten, had ik dat als ik het over de winkel had nog steeds ‘de huis’ genoemd :stuck_out_tongue:

Maar ik zeg ook Praimark en dat vindt ook zo ongeveer iedereen in mijn omgeving hartstikke fout dus misschien ligt dat aan mij :’)

Maar zo hoor je 't toch uit te spreken, tis een engelse naam :flushed: Ik word gewoon agressief van mensen die Priemarkt zeggen…

Maar nogal hypocriet, want ik zeg ook ‘de kruidvat’ ipv ‘het’ zoals hoort :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zeg het…