De keuze; Eeuwige Maagd of het vluggertje

Titel “eeuwige maagd” wat breed genomen natuurlijk. :wink:

Aangezien men ofwel tieners steeds makkelijker over seks denken en daarom al snel de beslissing nemen op vroege leeftijd seksueel actief te zijn vraag ik het me toch af hoe het afweegt tegenover de tieners die “zuiniger” op hun lijf (willen) zijn.

Ook om te meten hoeveel tieners gewoon “go with the flow” gaan. Hierbij bedoel ik vooral om er bij te horen. (ook wel nieuwsgierigheid, geen buitenbeentje willen zijn, ervaringen willen opdoen om onzekerheid te voorkomen.)

Stelling

Wacht jij liever op de juiste, de ware; iemand waar je echt toekomst in ziet en daarmee je eerste keer deelt; al zal je tot je 40ste moeten wachten. Of breekt er paniek op aangezien je niet de “eeuwige virgin” wil (b)lijken, zie de; “Go with the flow” beredeneringen van hierboven.

Mij gaat het vooral om, zal je echt willen wachten desnoods tot de jaren late 30 of…

Heb je al vroeg de ware ontmoet (geluksvogel) denk dan; stel dat ik hem niet zo vroeg was tegengekomen…

Ik geef een stelling waar je op kunt antwoorden; niet teveel ervan af wijken!

Ik wacht liever lang op een echte liefde, dan dat het gebeurt met een willekeurige scharrel. Ik was vroeger sowieso niet een persoon die altijd maar een vriendje had. Ik heb er in totaal maar twee gehad. En met één daarvan heb ik inmiddels al twee jaar een relatie. En door mijn huidige vriend ben ik dan ook op 18 jarige leeftijd ontmaagd.

Als ik mijn vriend niet had ontmoet was ik waarschijnlijk nog steeds een happy virgin geweest. Ik vind het niet anders dan normaal dat je wacht tot je een echte liefde hebt ontmoet. Ik koppels seks automatisch aan liefde. En liefde voel ik niet meteen met een willekeurige scharrel, dus daarmee zou ik nooit direct seks kunnen hebben.

Ik wacht liever op een echte liefde, heb wel 2x een one night stad gehad maar dat is gewoon niet zoals seks hoort te zijn in mijn ogen.

Ik vind dat seks met liefde samen hoort te gaan. Ik blijf nu braaf wachten tot mijn prins op het witte paard voorbij komt!

Ik zou nooit seks willen hebben met iemand van wie ik niet houd. Dus ik zou liever een oude maagd zijn dan met een willekeurig iemand er even snel van af zijn.
Ik ben op mn 18e ontmaagd door mijn huidige vriend en ik ben heel blij dat het met hem is gebeurd.

Was vroeger nooit een meisje die met ellke jongen stond te zoenen op de hoek met stappen laat staan sex hebben. Dat was gewoon nooit iets voor mij…Ben nu 18 en heb al anderhalfjaar een vriend en op me 17e had ik voor het eerst sex met hem.

In principe zou ik zeggen, wachten tot de ‘ware’ komt want dan kun je seks hebben met iemand waar je echt van houd en dat is heel fijn en heel bijzonder. Het lijkt me namelijk niks het te doen ‘gewoon om het maar gedaan te hebben’ met een of andere random gozer.

Maar aan de andere kant, als ik er nu aan denk dat ik nog tot mijn veertigste had moeten wachten… Dat had ik nou ook niet bepaald leuk gevonden, ook omdat ik weet hoe fijn het kan zijn. En daarbij heb ik al eens seks gehad met een jongen die totaal niet de ware was (we hadden wel een relatie en ik hield wel van hem, maar ik wist dat het niet forever was). Dus om nou perse te moeten gaan wachten op de ware, ik weet het niet. Ik heb niks met ‘seks om het maar gedaan te hebben’ maar ik denk niet dat ik tot mijn veertigste was blijven wachten als ik de ware nog niet was tegengekomen…

ik heb een friends with benefits gehad, om ervaring op te doen. ik heb er totaal geen spijt van en ik heb er nu baat bij, ik voel me compleet op mijn gemak met mijn huidige vriend.

het is wel echt zo dat seks met liefde 10000000x beter is

Ik zou in eerste instantie wachten omdat i kvind dat het bij liefde hoort, maar stel ik ben echt 25 ofzo… ik denk dat ik dan wel onzeker zou worden, ik weet niet. Misschien zou ik dan wel zomaar iemand nemen? Ik kan me dat moeilijk voorstellen

Om nou te wachten tot je getrouwd bent vind ik vrij onzinnig, maar ik ben zeker niet voor one night stands. Dat zou ik gewoon niet kunnen.
Ik heb zelf gewacht tot dat ik een relatie had. Toen wist ik natuurlijk nog niet dat we 2,5 jaar later nog samen zouden zijn, maar op dat moment voelde het goed en was hij mijn vaste vriendje. Dus zeker geen vluggertje, maar ook geen eeuwige maagd, omdat ik niet perse wilde trouwen voordat ik het deed.

Er is toch ook gewoon een gulle middenweg tussen die twee in. Nee, ik heb niet met iedereen seks, maar wachten op ‘de ware’ vind ik ook wel weer wat extreem.

Wauw Khalees, dat heb ik ook haha.
Ik heb 1 jaar geen seks gehad, ondertussen heel wat spinnewebben down under.
Toen leerde ik iemand kennen en daar heb ik 2 one night stands mee gehad.

Wat moet - dat moet:-p

Go with the flow. Ik ben geen hoer, heb seks gehad met 1 jongen (iemand waarmee ik 1.5 jaar samen ben geweest), maar ik ben niet heel moeilijk. Als ik zin heb, waarom niet? Ik ben tot nu toe niet verder gegaan met een ‘random’ jongen dan handwerk, maar ik zal niet uitsluiten dat ik ooit met iemand seks heb die mijn vriend niet is. Zoals Khaleesi zegt: het is om van te genieten, en ja als ik er zin in heb en hij ook, wat is het probleem?

Als ik moet kiezen: Go with the flow.
Ik wacht het liefst tot ik iemand heb gevonden van wie ik houd ja, maar dat hoeft niet per se meteen de ware te zijn. Sowieso, hoe weet je nou of iemand de ware is? Er kan van alles gebeuren. Ik ben er nu van overtuigd dat mijn vriend de ware is, maar ik kan niet in de toekomst kijken en hoewel ik denk en hoop dat ik voor altijd met hem samen blijf, het hoeft niet zo te zijn. Moet ik dan maar maagd blijven voor het geval dat er iemand langskomt die beter is? Nee, vind ik niet.

Wachten !

Ik vind de stelling zacht uitgedrukt ‘niet zo objectief.’
Hoezo is seks hebben met iemand zonder een relatie ‘go with the flow?’.
Misschien gaan mensen vandaag de dag inderdaad losser om met seks en ja het is ‘cool’ ontmaagd te zijn, maar dat wilt niet persé zeggen dat niet wachten op ‘de ware liefde’ gewoon meegaat met de rest.

Bon ik kan niet echt zeggen dat ik op de ware gewacht heb. Nu wacht ik echter wel al even op iets beter.

Eeuwige maagd.

Terwijl dat ook niet klopt. Dus wacht gewoon op de ware.

Hmmmm, lastig.
Ik wil het liefst ontmaagd zijn voor mijn 25e (eigenlijk 22e haha) en het is niet goed om leeftijden te gebruiken, nee, maar ook al beoordeel ik mensen er zelf niet op zou ik wel bang zijn er beoordeeld voor te worden hahaha.
Als ik nu een vriendje zou krijgen zou ik pas met hem naar bed gaan als ik 15 wordt, over ongeveer driekwart jaar.
Ik zou zeg maar niet een willekeurig iemand kiezen om van die maagdelijkheid af te komen, iewll, nee. Maar dat met dat vriendjes gebeuren: als ik bijvoorbeeld 19 zou zijn zou ik denk ik echt geen jaar gaan lopen wachten, twee/drie maanden zou dan wel genoeg zijn voor mij, denk ik nu.

nou, ik wil alleen seks binnen een relatie. maar ik geloof niet in de ware ofzo.

maar als ik dus moest kiezen tussen die 2 die jij stelt, dan kies ik eeuwige maagd.

Niet zo zeer wachten op de ware, maar wachten totdat ik een serieuze relatie heb. Ik doe liever ervaring op met iemand die ik vertrouw, maar als ik straks 25 ben en nog maagd dan denk ik daar vast heel anders over. Al zou ik het dan wel zonde vinden van het lange wachten om voor de eerste de beste vrijwilliger te gaan.