de juiste mascara?

hoi!

Ik heb jullie hulp nodig bij de juiste mascara keuze! Ik heb vreselijke hangwimpers. Ik draag niet vaak make up, alleen op gelegenheden. Ik zou dan graag mooi gekrulde wimpers hebben. Nu gebruik ik al wel zo’n mascara van de hema voor gekrulde wimpers. Voor ik de mascara opdoe gebruik ik nog een wimperkrultang die ik voorverwarm met warm water. Vervolgens kam ik netjes mijn wimpers naar boven. Zo blijft het een uurtje mooi, maar dan zakken mijn wimpers weer naar beneden. Ik heb zelfs wel eens de opmerking gekregen of ik wel wist dat ik mascara omhoog moet kammen en niet naar beneden! Hebben jullie tips voor merk/soort mascara die ik kan proberen? De enige eisen die ik stel zijn max rond 10 euro en in donkerbruin (zwart maakt me wat hard)
Omdat ik het dus niet vaak gebruik, koop ik ook niet vaak mascara om uit te proberen en wil ik graag een gerichte keuze maken.

Alvast bedankt!!

Ik zou toch overstappen op zwarte mascara, het lijkt heel hard op het begin, maar daar raak je aan gewend.
Zwarte mascara valt wat meer op en daarmee dus ook je wimpers.

mja, maar als mijn wimpers naar beneden hangen, heb ik liever niet dat ze opvallen. Het gaat er juist om dat mijn wimpers gekruld blijven. Toch bedankt!

Een waterproof mascara proberen? Ik gebruik er zelf een van catrice, een waterproof, en die werkt hartstikke goed!

Ik heb inderdaad gehoord dat waterproof mascara de krul beter vasthoud. Ook kun je een verwarmde krultang kopen maar ik heb hier geen ervaring mee.

wimperkruller is toch het beste “ding” die je wimpers kunnen krullen. dan moet je het waarschijnlijk gewoon meenemen en elke keer bijwerken… doet mn nicht ook. anders weeet ik het ook niet! xxxx

wimperkrultang + mascara.

Mascara’s hoeven niet meteen heel duur te zijn. Ik heb van catrice en essence, zijn heel fijn en niet duur.

thanks meiden! Voor deze mascara gebruikt ik de waterproof volumising mascara van hema, maar die werkte nog slechter dan degene die ik nu gebruik. Misschien moet ik dan inderdaad maar eens waterproof van een ander merk gebruiken.

http://i53.tinypic.com/2qukyt5.jpg

Je kunt beter je wimperkruller verwarmen met een fohn. Misschien maakt dat ook verschil?

Zelf ben ik gezwicht voor de Volume Million Lashes mascara van L’Oreal, die werkt echt geweldig. Hij is alleen wel wat duurder dan 10 euro, maar de “investering” zeker waard!

Misschien zou je ook proberen je wimperkruller warmer te maken, dmv een aansteker of een fohn, ik heb t iig nog nooit met warm water gedaan…

oke let niet op dat oog! maar mijn zusje heeft deze mascara ook en ze vind hem heel fijn en ze heeft ook dat haar wimpers een beetje naar beneden hangen .

http://farm4.static.flickr.com/3572/3680735293_f9dcce95a2_o.jpg

ik heb hele korte en niet-krullende wimpers, maar gebruik mascara van esscence voor maar 2,50:) die werkt voor mij nog beter als de mascara van rimmel, van 12 euro(aa)

Ik vind the falsies (paars met blauwe letters) nog steeds echt de beste mascara die ik ooit gehad heb.

lash architect. :slightly_smiling_face:

bedankt allemaal! ik denk dat ik begin met een goedkopere die jullie aanraden, als die niet werkt kan ik altijd nog de duurdere proberen.
Verder heb ik met de föhn de kruller verwarmen al eens geprobeerd, maar dat kost me meer werk en tijd dan met warm water en het effect was hetzelfde.

Okee !
Succes dan maar ! hihi

Ik denk dat je dan gewoon wel waterproof moet gebruiken. Waterproof wordt namelijk hard, en normale mascara niet.
Haal wel een goeie make-up remover (kruidvat heeft er 1 op oliebasis, niet duur) die je make-up er makkelijk afhaalt, zodat je niet je wimpers verpest.